۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۶

۳۸ پهپاد ارتش اوکراین در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

۳۸ پهپاد ارتش اوکراین در مناطق مختلف روسیه سرنگون شدند

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی این کشور دیشب در مناطق مختلف این کشور ده‌ها پهپاد مهاجم ارتش اوکراین را رهگیری و سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه امروز سه‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سامانه‌های پدافند هوایی ارتش این کشور دیشب در مناطق «روستوف، بلگورود، کورسک، ورونژ، آستاراخان» ۳۸ پهپاد مهاجم اوکراینی را رهگیری و منهدم کردند.

در این بیانیه آمده است که «در طول شب گذشته، زمانی که رژیم کی یف با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین با بال ثابت اقدام به انجام حملات تروریستی در خاک فدراسیون روسیه کرد، سامانه‌های پدافند هوایی سه پهپاد را بر فراز قلمرو منطقه بلگورود، ۷ پهپاد در آسمان کورسک، دو پهپاد بر فراز قلمرو منطقه ورونژ، ۲۱ پهپاد بر فراز قلمرو منطقه روستوف و پنج پهپاد در آسمان منطقه آستاراخان رهگیری و سرنگون کردند.»

ساعاتی پیش الکساندر گوسف، فرماندار منطقه ورونژ روسیه اعلام کرد که پدافند هوایی روسیه چندین پهپاد اوکراینی را بر فراز این منطقه سرنگون کرده است.

پیش از آن نیز ویاچسلاو گلادکوف، فرماندار منطقه بلگورود شامگاه دوشنبه اعلام کرده بود که پدافند هوایی روسیه چند پهپاد را در این منطقه سرنگون کرد، اما در این حادثه یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر 6161612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha