۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۸

مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان خبر داد؛

اجرای برنامه ایمنی آب در استان هرمزگان

اجرای برنامه ایمنی آب در استان هرمزگان

بندرعباس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از اجرای برنامه ایمنی آب در استان هرمزگان خبر داد و گفت: اقدامات با هدف افزایش آگاهی مسئولین و تأثیرگذاری بر سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالحمید حمزه پور با بیان اینکه برنامه مذکور بر مبنای مدیریت ریسک و با رویکرد پیشگیرانه طراحی شده، به منظور شناسایی و کاهش تهدیدهای مرتبط با آب شرب در تمامی مراحل زنجیره تأمین و توزیع آب، از حوضه آبریز تا مصرف‌کننده نهایی، اجرا می‌شود، گفت: کمیته فنی متشکل از نمایندگانی از اداره کل حفاظت محیط زیست، دانشگاه علوم پزشکی، سازمان جهاد کشاورزی، شرکت آب منطقه‌ای و دیگر ذی‌نفعان، مسئولیت پیشبرد این برنامه را بر عهده دارد.

به گفته وی، هدف از این همکاری متقابل، شناسایی و پیشگیری از هرگونه تهدید و آلودگی منابع آبی است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان تصریح کرد: تاکنون، ۶ شهر و ۴ روستا در استان هرمزگان در حال اجرای این برنامه هستند و از این تعداد، ۳ شهر و ۲ روستا موفق به کسب گواهینامه برنامه ایمنی آب شده‌اند. با اجرای کامل این برنامه، انتظار می‌رود که کیفیت آب شرب از مرحله کنترل به تضمین ارتقا یابد و از بروز بحران‌های کیفی به طور قابل توجهی پیشگیری شود.

به گفته حمزه پور، کارگروه‌های فنی برنامه ایمنی آب در استان‌ها، وظیفه دارند تا از دستگاه‌های اجرایی عضو کارگروه، اقدامات پیشگیرانه‌ای را مطالبه کنند که به جلوگیری از آلودگی منابع آبی کمک می‌کند.

وی گفت: این اقدامات با هدف افزایش آگاهی مسئولین و تأثیرگذاری بر سلامت شهروندان صورت می‌گیرد.

کد خبر 6161705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha