۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۲

زهرا اینچه درگاهی:

حضور الفتی در المپیک تأیید شد و برنده شدیم/ احمدی کهن ضربه خورد

حضور الفتی در المپیک تأیید شد و برنده شدیم/ احمدی کهن ضربه خورد

رئیس فدراسیون ژیمناستیک گفت: دادگاه عالی ورزش ژیمناستیک ایران را برنده اعلام کرد و حضور مهدی الفتی در المپیک از سوی فدراسیون جهانی تأیید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، زهرا اینچه‌درگاهی، رئیس فدراسیون ژیمناستیک درباره حذف سهمیه الفتی گفت:در اردیبهشت ماه پس از برگزاری مجمع انتخاباتی ریاست فدراسیون، ایمیلی از دادگاه عالی ورزش (CAS) به ایران رسید که در آن ژیمناست استرالیایی از فدراسیون جهانی و مهدی الفتی شکایت کرده بود و درخواست کرده بود سهمیه المپیک الفتی حذف شود و به او داده شود و مهلتی ۲۴ ساعته از ۲۴ اردیبهشت به ما برای پاسخ داده شده بود که در صورت عدم اقدام به صورت خارج از نوبت و ویژه رأی صادر گردد.

وی افزود: از زمان دریافت ایمیل دست به کار شدیم و جلسات فوری را تشکیل دادیم، موضوع را با کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش مطرح کردیم، با آقایان کیومرث هاشمی و خسروی وفا و پس از آن با دبیرکل کمیته ملی المپیک و معاون توسعه قهرمانی آقای اسبقیان، هم در این باره صحبت کردیم. همچنین بلافاصله طی چند ساعت با امیرساعد وکیل برای برعهده گرفتن وکالت صحبت شد. پرونده بررسی اولیه شد و درخواست استرالیایی‌ها مبنی بر بررسی پرونده به صورت ویژه و فوری رسیدگی شود، مورد مخالفت ما و فدراسیون جهانی قرار گرفت و مقرر شد پرونده به صورت عادی بررسی شود.

اینچه‌درگاهی یادآور شد: چند روز بعد هزینه‌های سنگین دادرسی را به ما اعلام کردند که باید پرداخت می‌شد و در عین حال استرالیایی‌ها حدود ۳۰۰ صفحه لایحه نوشته بودند و به دادگاه عالی ورزش ارائه کرده بودند. جلسات متعدد کارشناسی برای پاسخگویی در فدراسیون برگزار شد و تیم تخصصی و فنی ما در کنار آقای ساعد وکیل که جا دارد از زحمات وی تشکر کنم، روی پرونده کار کردند.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک ادامه داد: لایحه دفاع نوشته شد و با وکلای فدراسیون جهانی فدراسیون جهانی نیز هماهنگ شدیم. البته فدراسیون جهانی سه هفته پیش طی ایمیل مجدد، حضور الفتی را در المپیک تأیید کرد و برای وی آرزوی موفقیت کرد. همچنین در مسابقات قهرمانی آسیا که آخر اردیبهشت ماه در ازبکستان برگزار شد، هم با رئیس شاخه هنری مردان فدراسیون جهانی ژیمناستیک صحبت کردیم و او هم تأیید کرد که سهمیه به صورت قانونی به الفتی داده شده و هیچ ایراد قانونی برای آن متصور نیستند.

وی با بیان اینکه با این حال استرالیایی‌ها شکایت‌شان را پیگیری کردند و ما هم دفاعیات‌مان را انجام دادیم و پس از چند بار رفت و برگشت، روز چهارشنبه ۱۳ تیر، جلسه آنلاین دادگاه CAS به مدت بیش از چهار ساعت تشکیل شد، تصریح کرد: در این جلسه حدود ۱۵ تن از قضات و وکلا به همراه من و رئیس فدراسیون ژیمناستیک استرالیا و دبیر فدراسیون در جلسه حضور داشتند. لوایح دفاعیه ما به صورت فنی و تخصصی قدرتمند نوشته شده بود و دفاع خوب و جانانه‌ای را انجام دادیم و امروز اعلام شد که ایران برنده این پرونده شد. امیدواریم الفتی هم در المپیک حضوری شایسته داشته باشد.

وی تاکید کرد: با وجود خوشحالی برای این پرونده، اما برای احمدکهنی متأسفم که اگر در زمان محرومیت وی به دلیل پرنکردن فرم ضد دوپینگ، یک تیم کاردان، متخصص و فنی در فدراسیون ژیمناستیک حضور داشتند شاید این اتفاق برای او نمی‌افتاد و امروز دو قهرمان از ژیمناستیک راهی المپیک می‌شدند. متأسفم که در مقطعی حضور افراد غیرفنی، غیروارد و حتی شاید افرادی که دلسوز نبودند، در فدراسیون باعث شد تا یک مسئله ساده مانند پرنکردن فرم ضد دوپینگ، منجر به محرومیت دو ساله ژیمناست ما و از دست دادن المپیک توسط احمدکهنی شود.

رئیس فدراسیون ژیمناستیک تاکید کرد: اگر آن روز در فدراسیون افرادی در مسند کار بودند که به امور فنی، مدیریتی و مسائل بین‌المللی اشراف حداقلی را داشتند، شاید این اتفاق برای احمد کهنی نمی‌افتاد و او در روزهای آینده باید برای حضور در المپیک راهی پاریس می‌شد. این‌ها ضررهایی است که یک جامعه بابت حضور افراد ناکارآمد می‌پردازد و این بهای سنگینی است و امیدوارم در ورزش چنین اتفاقاتی دیگر رخ ندهد.

کد خبر 6161734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha