۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۳

پس از بهسازی فرهنگسرا صورت گرفت؛

مرور برنامه‌های تابستانی نیاوران/ از مجالس تعزیه‌ تا نی‌نوازی

مرور برنامه‌های تابستانی نیاوران/ از مجالس تعزیه‌ تا نی‌نوازی

فرهنگسرای نیاوران در روزهای گرم تیر ماه ۱۴۰۳، پیش از فرا رسیدن ماه محرم، رویدادها و برنامه‌های متنوع فرهنگی داشت و هم اکنون چند مجلس تعزیه‌خوانی و موسیقی عاشورایی را میزبانی می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهنگسرای نیاوران و زیرمجموعه‌هایش شامل نگارخانه‌ها، سالن خلیج فارس، خزر و همچنین محوطه بیرونی فرهنگسرا در بهار ۱۴۰۳ روزهای شلوغ و پر مخاطبی را پشت سر گذاشت. این وضعیت همچنین در نیمه اول تیر ماه نیز ادامه پیدا کرد.

در نیمه اول تیر ماه، هر روز رویدادها و برنامه‌های متنوع بسیاری در فضاهای نمایشگاهی و محوطه این فرهنگسرا برگزار شد، به گونه‌ای که این فرهنگسرا بیش از پیش رنگ و بوی فرهنگی و هنری به خود گرفته بود.

مرور برنامه‌های تابستانی نیاوران/ از مجالس تعزیه‌ تا نی‌نوازی

در سالن خلیج فارس نمایش «۲۴۲۴» به کارگردانی زری اماد و تهیه کنندگی فرهاد قائمیان روی صحنه بود و همزمان در فضای باغ فرهنگسرا نمایش «عاشقانه میدان یاقوت» با بازی بهاره رهنما و ایوب آقاخانی همراه با موسیقی زنده و اجرای قطعات قدیمی و خاطره ساز اجرا شد.

همزمان با این نمایش‌ها، نقاشی‌های بهرام‌شاه محمودی هنرمند افغانستانی روی دیوارهای نگارخانه اصلی فرهنگسرای نیاوران خودنمایی می‌کردند. پیش از این نمایشگاه نیز، نگارخانه میزبان نمایشگاه مروری بر آثار هنرمندان معاصر از جمله آیدین آغداشلو، کوروش شیشه‌گران، رضا بانگیز و جمعی دیگر از هنرمندان تجسمی معاصر بود.

گروه‌های موسیقی سنتی و اقوام مانند اقلیم هشتم، کوش، هیرون، نُونَوا و پاپ بانوان ستاره قطبی نیز سازهایشان را برای شب‌های تابستانی نیمه اول تیر ماه کوک کردند تا اتفاق خوشایندی را برای علاقه‌مندان به موسیقی رقم بزنند.

در این میان گردهمایی هواداران رضا صادقی از چهره‌های پرطرفدار موسیقی پاپ نیز در سالن خلیج فارس انجام شد.

مرور برنامه‌های تابستانی نیاوران/ از مجالس تعزیه‌ تا نی‌نوازی

کودکان نیز از این شور و حال بی‌بهره نبودند و در سالن خزر نمایش «ماجراهای جک و لوبیای سحرآمیز» و همچنین «رابینسون خرگوشه» را دنبال می‌کردند.

حال با فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری، فرهنگسرای نیاوران میزبان چندین رویداد آیینی و مذهبی از جمله مجلس تعزیه‌خوانی در فضای باغ فرهنگسرا، موسیقی عاشورایی و خلق اثر، اجرای گروهی «قلم نی‌نوا» همراه با نی نوازی و ... خواهد بود.

تمام این رویدادها پس از عملیات بهسازی و تعمیرات و اقدامات انجام شده برای احیای زیرساخت‌های این مجموعه، اتفاق افتاد.

کد خبر 6161764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha