۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۷

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ فرودگاه امام/ ساخت ۷ پروژه ۱.۱ میلیاردی

پیشرفت ۴۰ درصدی فاز ۲ فرودگاه امام/ ساخت ۷ پروژه ۱.۱ میلیاردی

مدیرعامل شهر فرودگاه امام با اشاره به رشد ۴۰ درصدی فاز دو فرودگاه امام (ره)، گفت: ۷ پروژه به ارزش ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید چلندری مدیرعامل شهر فرودگاه امام خمینی (ره) امروز (سه‌شنبه، ۱۹ تیرماه) در نشست خبری عملکرد وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم با اشاره به استارت خوردن فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) گفت: فاز ۲ در دو مرحله در حال اجرا است که مرحله نخست، پیشرفت ۴۰ فیزیکی درصدی داشته و اقدامات این فاز که شامل باندهای جنوبی، پل‌های ارتباطی و غیره است با همکاری کنسرسیومی از یک شرکت چینی و قرارگاه خاتم الانبیا در حال اجراست و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

معاون وزیر راه با اشاره رشد به ۲۳ درصدی جابه‌جایی مسافران، افزود: در سال (۱۴۰۰)، ۴ میلیون مسافر، در سال (۱۴۰۱). ۶.۶ میلیون مسافر، در سال گذشته، ۷.۶ میلیون مسافر و از ابتدای امسال تا (۱۷ تیرماه) ۲.۵ میلیون مسافر از این فرودگاه جابجا شدند که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۲۰۳ درصدی را نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: تعداد پروازها از این فرودگاه در سال (۱۴۰۰)، ۳۱ هزار و ۴۰۰ پرواز بود که در سال (۱۴۰۱) به ۴۵ هزار پرواز، در سال گذشته به ۴۹ هزار و ۲۰۰ پرواز و تا (۱۷ تیرماه) امسال نیز به ۱۶ هزار پرواز رسید و پیش بینی می‌شود امسال شاهد رشد ۱۷ درصدی در این زمینه باشیم.

چلندری تصریح کرد: ۷ پروژه به ارزش ۱,۱۰۰ میلیارد تومان در فرودگاه امام خمینی (ره) در حال ساخته که پروژه‌های مربوط به هسته پیشران شهر فرودگاهی، آماده بهره‌برداری است و ۶۰۰ میلیارد تومان پروژه در مرحله برگزاری فراخوان قرار دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم خرید تجهیزات فرودگاهی و کمک بازرسی به ارزش یک هزار میلیارد تومان بعد از ۲۰ سال انجام شد.

کد خبر 6161801

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha