۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۴

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان:

عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان از خرداد ماه آغاز شد

عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان از خرداد ماه آغاز شد

سنندج_ مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان گفت: عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان از اول خرداد ماه آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، شیرزاد قادری پور اقدم پیش از ظهر سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان اظهار کرد: مدیریت درمان تأمین اجتماعی کردستان به عنوان نماینده امور درمان سازمان تأمین اجتماعی در استان، متولی ارائه خدمات درمانی به بیمه شدگان خود در دو حوزه درمان مستقیم و درمان غیر مستقیم است.

وی با اشاره به اقدامات حوزه درمان مستقیم افزود: در این بخش، مدیریت درمان تأمین اجتماعی استان کردستان با دارا بودن ۲ بیمارستان در شهرهای سنندج و سقز، یک پلی کلینیک تخصصی در سنندج و ۳ درمانگاه تخصصی در شهرهای بیجار، قروه و مریوان و ۳ درمانگاه عمومی در شهرهای کامیاران، بانه و دیواندره مشغول ارائه خدمات درمانی رایگان به بیمه شدگان عزیز این سازمان است.

وی خاطرنشان کرد: در راستای برنامه‌های توسعه‌ای سازمان و با نظر مساعد مدیران ارشد سازمانی، عملیات پروژه ساخت درمانگاه عمومی دهگلان نیز از اول خرداد ۱۴۰۳ شروع شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان بیان کرد: در مجموع خوشبختانه تعداد مراکز ملکی سازمان در استان کردستان در مقایسه با سایر استان‌های کشور، در وضعیت مطلوبی بوده و استان کردستان تنها استانی در کشور است که تمام شهرستان‌های آن حداقل دارای یک مرکز درمانی ملکی است.

مراجعه سرپایی بیش از یک میلیون و ۳۱۰ هزار مراجعه کننده در مراکز درمانی تأمین اجتماعی کردستان

قادری پور اقدام به عملکرد درمان استان طی سال ۱۴۰۲ پرداخت و عنوان کرد: براساس گزارشات آماری عملکرد ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲، در مجموع تعداد مراجعه کنندگان سرپائی مراکز ملکی ۱ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۱ مورد بوده که از این تعداد ۱ میلیون ۱۰۲ هزار و ۴۷۲ مورد ویزیت پزشک عمومی، ۱۵۷ هزار و ۸۶۷ ویزیت پزشک متخصصین و ۵۰ هزار و ۳۴۲ مورد مراجعه دندانپزشکی بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد مراجعه به مراکز پاراکلینیکی تابعه یک میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۳ مورد بوده که شامل ۹۱۸ هزار و ۱۴۳ مورد نسخه دارویی، ۹۹ هزار و ۲۸۳ مورد نسخه دارویی، ۹۹ هزار و ۲۸۳ مورد نسخه آزمایشگاهی، ۴۵ هزار و ۵۲۷ مورد اقدامات رادیولوژی و سونوگرافی بوده است.

۲۲ هزار و ۹۸۶ نفر در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی کردستان بستری و درمان شدند

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان اضافه کرد: در این مدت تعداد ۲۲۹۸۶ مورد در بیمارستان‌های تابعه این مدیریت درمان، بستری و تحت درمان قرار گرفته‌اند و بیش از ۱۰ هزار و ۴۲ عمل جراحی انجام شده است که نسبت به سال قبل ۲ درصد رشد داشته است.

وی با اشاره به حوزه درمان غیر مستقیم در سال ۱۴۰۲ اذعان کرد: کل مراکز خصوصی و دولتی طرف قرارداد سازمان در استان بالغ بر ۸۶۷ مرکز بوده که شامل ۱۱۰ پزشک عمومی، ۲۳۷ پزشک متخصص، ۳۴ دندانپزشک، ۲۰۸ داروخانه، ۱۹۶ واحد پاراکلینیکی، ۱۹ بیمارستان دانشگاهی و ۱ بیمارستان خصوصی و ۵۲ درمانگاه و دو مرکز ناباروری طرف قرار داد سازمان تأمین اجتماعی بوده است.

قادرپور اقدام اضافه کرد: در سال گذشته بالغ بر ۵ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۴۶۹ بار مراجعه به مراکز طرف قرارداد ثبت شده است که از این میزان در بخش سرپایی ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار و ۵۸۷ بار و در بخش بستری نیز ۱۱۰ هزار و ۸۸۲ مورد به این مراکز مراجعه شده است.

کد خبر 6161903

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha