۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۲

حمله زلنسکی به مودی به‌دلیل در آغوش کشیدن پوتین در روز تلخ کی‌یف

حمله زلنسکی به مودی به‌دلیل در آغوش کشیدن پوتین در روز تلخ کی‌یف

رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از سفر نخست وزیر هند به روسیه، این اقدام را ضربه‌ای به تلاش‌ها در راستای برقراری صلح در اوکراین توصیف کرد!

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بلومبرگ، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین با تکرار ادعای مقامات این کشور درباره حمله روسیه به بیمارستان کودکان در کی‌یف، سفر نارندرا مودی، نخست وزیر هند به مسکو و دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه را مورد انتقاد قرار داد.

زلنسکی در پیامی در «ایکس» نوشت: تماشای اینکه رهبر بزرگ‌ترین دموکراسی جهان، بزرگ‌ترین جنایت‌کار جهان را در مسکو آن هم در چنین روزی در آغوش می‌گیرد، بسیار ناامیدکننده و ضربه‌ای ویرانگر به تلاش‌های صلح است.

رئیس جمهور اوکراین در این پیام، تصویری از برخورد موشک به بیمارستان کودکان در کی‌یف را منتشر کرده است که به نوشته رسانه‌های اوکراین، در جریان آن دست کم ۴۱ غیرنظامی کشته شدند.

این ادعا در حالی است که دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین تاکید کرده است که روسیه هرگز به اهداف غیر نظامی حمله نمی‌کند و حادثه بیمارستان کی‌یف، به دلیل سقوط ضد موشک اوکراین رخ داده است.

اظهارات زلنسکی در دومین روز سفر دو روزه مودی به مسکو مطرح شده است. سفری که بر روابط دیرینه دو کشور صحه می‌گذارد. این سفر انتقاد آمریکا را که به‌دنبال منزوی کردن روسیه است نیز به همراه داشت.

وزارت خارجه هندوستان اعلام کرد که مودی پس از ورود به پایتخت روسیه، در ضیافت خصوصی شام با پوتین حضور پیدا کرده است.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا دیروز گفت که واشنگتن درباره روابط هند و روسیه نگران است. وی افزود: از کسانی که با روسیه درباره جنگ اوکراین ارتباط برقرار می‌کنند، استقبال می‌کنیم به شرطی که کاملاً شفاف به روسیه بگویند که مسکو باید به تمامیت ارضی و حاکمیتی اوکراین احترام بگذارد.

هند از انتقاد از روسیه به دلیل جنگ اوکراین خودداری کرده و در سازمان ملل نیز در رای‌گیری مرتبط با این مساله، رای ممتنع داده و در عین حال از راه‌حل دیپلماتیک برای حل و فصل جنگ اوکراین حمایت کرده است.

کد خبر 6161979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha