۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱

مدیرکل ثبت اسناد و املاک مرکزی:

۱۸۶۹ فقره ازدواج امسال در مرکزی ثبت شد

۱۸۶۹ فقره ازدواج امسال در مرکزی ثبت شد

اراک- مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی گفت: طی سه ماه نخست سال جاری ۱۸۶۹ فقره ازدواج و ۷۴۲ فقره طلاق در این استان ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، رسول احمدی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشست خبری با بیان اینکه اسناد مالکیت زراعی در سال ۱۴۰۱ از ۳۴۴۹ قطعه به ۴۲۵۲ قطعه در سال ۱۴۰۲ رسیده، گفت: متأسفانه استقبال مردم برای دریافت سند مالکیت روستایی کمرنگ است و در صورت تعامل و هم‌افزایی مردم با مسؤولان محلی، شمار صدور اسناد مالکین روستایی در سال جاری افزایش چشمگیری دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی با اشاره به قانون ساماندهی ساختمان‌های مسکونی زیر شهرهای ۲۵ هزار نفر جمعیت و روستاها نیز گفت: سال ۱۴۰۱ شمار اسناد مالکیت ثبت شده ۲۰۸۵ فقره بوده که در سال گذشته به ۳۸۸۴ فقره رسید.

احمدی افزود: حدنگاری اراضی کشاورزی استان در چهار ماهه اول سال جاری با افزایش قابل توجهی، پنج هزار فقره بوده است 'که امید است تا پایان سال جاری این عدد به ۱۵ هزار فقره برسد.

وی در خصوص ثبت طلاق و ازدواج در ۸۷ دفترخانه استان مرکزی گفت: شمار ازدواج‌های ثبت شده در دفاتر استان از ۷۸۱۵ ازدواج در سال ۱۴۰۱ به ۷۰۴۰ مورد در سال گذشته رسیده که متأسفانه ۹ درصد کاهش داشته است همچنین شمار طلاق‌های ثبت شده در دفاتر استان از ۳۶۰۹ فقره در سال ۱۴۰۱ به ۳۶۳۹ فقره در سال گذشته رسیده که متأسفانه تعداد طلاق‌های استان روند افزایشی داشته است.

احمدی افزود: در سه ماه نخست سال جاری ۱۸۶۹ فقره ازدواج و ۷۴۲ فقره طلاق در دفاتر این استان ثبت شده است که هر ۲ مورد نسبت به مدت مشابه سال قبل روند کاهشی داشته است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی مدت زمان ثبت شرکت در استان مرکزی را ۱۵ روز اعلام کرد و گفت: ۹۲۶ شرکت در سال ۱۴۰۱و ۹۴۵ شرکت در سال ۱۴۰۲ در این استان ثبت شده است.

احمدی افزود: دو سال گذشته ۷۸۱۳ فقره و سال گذشته نیز ۷۹۲۷ فقره دفترچه سند مالکیت در استان مرکزی به سند تک برگی تبدیل شده است.

وی افزود: در ارتباط با صدور سند الکترونیکی نیز از ماه گذشته، تلاش شده تا سند فیزیکی صادر نشود چرا که سند الکترونیکی دارای مزیت‌هایی شامل، قابلیت اصالت سنجی آنلاین، غیرقابل جعل، دستکاری، غیر قابل انکار و ویرایش دارد.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان مرکزی بیان کرد: شمار ثبت صدور اسناد موقوفات در سال ۱۴۰۱ حدود ۸۱۱۵ هکتار بود و در سال گذشته به ۲۹ هزار و ۸۹۲ هکتار رسید.

احمدی گفت: شمار آرای صادره تعیین تکلیف اسناد فاقد سند رسمی در سال ۴۰۱ حدود ۲۸۱۹ بود که در سال گذشته به ۵۰۲۸ فقره رأی معادل ۷۸ درصد افزایش داشت.

کد خبر 6162041

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha