۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۲۳

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت سامان‌دهی حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی در آذربایجان شرقی

ضرورت سامان‌دهی حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی در آذربایجان شرقی

تبریز-معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی بر ضرورت سامان‌دهی حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی در استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه کارگروه مدیریت پسماند آذربایجان شرقی ظهر سه شنبه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و با حضور مدیران دستگاه‌های عضو کارگروه برگزار شد.

در این جلسه با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت مدیریت پسماند شامل آخرین وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، وضعیت مشارکت عمومی و تولیدکنندگان انواع پسماند و معضلات ویژه مرتبط با پسماند مطرح شد.

در ادامه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی و ویژه نسبت به فرایند انجام کار در جلسه ویژه تصمیم‌گیری شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در این جلسه گفت: یکی از معضلات استان نابسامانی تخلیه نخاله‌های ساختمانی است که در حال حاضر اغلب در ورودی شهرها نخاله تخلیه و چهره زشتی ایجاد شده است.

جبار علی ذاکری با تاکید بر ضرورت سامان‌دهی حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی، افزود: شهرداری و دهیاری باید نسبت به مکان‌یابی، جمع‌آوری و سامان‌دهی خودروهای حمل‌ونقل نخاله‌های ساختمانی اقدام کنند.

وی گفت: مکان‌یابی در حریم شهری با هماهنگی راه و شهرسازی و خارج از حریم شهری با منابع طبیعی بوده که بعداً از مکان‌یابی مکان موردنظر در اختیار شهرداران و دهیاران قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری در ادامه گفت: باید نقش همه دستگاه‌ها، صنایع آلاینده و نهادهای رسانه‌ای و مردمی برای مدیریت پسماند و فرهنگ‌سازی در این زمینه به‌درستی تعریف، و وظایف لازم برای آنها تعریف شود.

وی ادامه داد: هم‌زمان با فرهنگ سازی، ساماندهی وضعیت نخاله‌های ساختمانی و ماشین‌های حمل نخاله به‌عنوان یک اولویت باید به‌صورت جدی توسط شهرداری، دهیاری و دستگاه‌های مرتبط موردتوجه قرار گیرد.

کد خبر 6162094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha