۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

در راستای حمایت از ایده‌های برتر؛

«رویداد نوآوری اجتماعی» در اردبیل برگزار می‌شود

«رویداد نوآوری اجتماعی» در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل- مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل گفت: «رویداد نوآوری اجتماعی» با هدف حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضوان باقلاچی بعد از ظهر سه‌شنبه در نشست با رئیس جهاد دانشگاهی استان اردبیل از برگزاری «رویداد نوآوری اجتماعی» در اردبیل خبر داد و اظهار کرد: این رویداد به منظور افزایش مشارکت اجتماعی در راستای حمایت از ایده‌های برتر و نوآورانه، از محل اعتبارات ابلاغی سازمان امور اجتماعی کشور و تسهیلگری جهاد دانشگاهی در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی افزود: رویداد نوآوری اجتماعی به همت دفتر انور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل، در راستای تحقق مفاد سند تحول مردمی مبنی بر نمونه‌سازی و الگوسازی از دستاوردهای موفق مشارکت مردم نهاد مصوب هیأت وزیران در سال ۱۳۹۵ در خصوص تعیین سیاست‌های ترویجی، تشویقی و فرهنگ‌سازی برای تعمیق ارتقا و نهادینه کردن مشارکت اجتماعی مردم اجرا می‌شود.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل بیان کرد: کاهش آسیب‌های اجتماعی و ارتقای سلامت و سرمایه و نشاط اجتماعی به منظور تحقق تدابیر اهداف و وظایف سازمان امور اجتماعی در حوزه مشارکت‌های مردمی با هدف ارتقا مشارکت اجتماعی در کشور از دیگر اهداف این رویداد است.

باقلاچی ادامه داد: بسترسازی به منظور مداخلات اجتماع محور و تسهیل‌گرانه مردم در فرایندهای توسعه اجتماعی و حمایت از طرح‌های نوآورانه و بومی بر مبنای اقتضائات محلی از طریق هم‌افزایی ذی‌نفعان از رویکردهای محوری رویداد نوآوری استان اردبیل است.

وی خاطرنشان کرد: پیشگیری، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی با رویکرد توان‌افزایی در حوزه خانواده، اعتیاد بهداشت و درمان، کودکان کار و خیابان، زنان سرپرست خانوار، مفاسد و جرایم اخلاقی و اجتماعی با تأکید بر سکونتگاه‌های غیررسمی، ارتقا سرمایه سلامت و نشاط اجتماعی اولویت همگرایی و انسجام ملی اولویت‌ها و مسائل اجتماعی مبتلا به استان و شهرستان جز زمینه‌های مهم مداخلات اجتماع محور داوطلبان است.

کد خبر 6162127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha