۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۶

رییس سازمان مدیریت بحران کشور خبر داد؛

وقوع بیش از ۴ هزار مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در دولت سیزدهم

وقوع بیش از ۴ هزار مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در دولت سیزدهم

اراک- رییس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ۴۱۲۰ مخاطره طبیعی و سوانح انسان ساز در دولت سیزدهم به وقوع پیوست که عملکرد دولت سیزدهم در مقابله با این بحران‌ها قابل تقدیر است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسن نامی ظهر سه‌شنبه در نشست ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان مرکزی اظهار کرد: ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل هستند که ۱۲۷ کشور با چالش‌های جدی مواجه هستند، در این راستا ۳۴ چالش بسیار جدی است که تغییر اقلیم، بیابان‌زایی، کاهش آب شیرین همچنین کاهش فضای سبز در اولویت قرار دارند.

وی با اشاره به وقوع ۴۱۲۰ مخاطره طبیعی و انسان ساز گفت: در دولت سیزدهم بیش از ۲۷۰۰ مخاطره طبیعی و ۱۴۲۰ سوانح انسان‌ساز به وقوع پیوست که عملکرد دولت مردمی سیزدهم در مقابله با این بحران‌ها قابل تقدیر است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه رعایت موضوعات زیست محیطی در گرو فرهنگ‌سازی گسترده است، افزود: به طور حتم با تعامل و هم‌افزایی مردم می‌توان گام‌های مؤثری در راستای رفع مشکلات این حوزه برداشت.

نامی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد درخت مثمر در بازه زمانی چهار سال، گفت: فرهنگ حفظ و توسعه محیط زیست و فضای سبز نیازمند مشارکت همگان است همچنین انتظار است آحاد مردم اصلاح الگوی بهینه مصرف آب و برق را مدنظر ویژه قرار دهند تا در این راستا با بحران مواجه نشویم.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور گفت: چنانچه شبکه بندی آب شیرین همچون شبکه برق، مورد توجه ویژه قرار گیرد آحاد مردم از این نعمت الهی به صورت یکسان بهره مند می‌شوند.

کد خبر 6162130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha