۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۲۱

دبیر کارگروه آرد ونان مازندران:

۱۴۳ هزار تن گندم در مازندران ذخیره شده است

۱۴۳ هزار تن گندم در مازندران ذخیره شده است

ساری- دبیر کارگروه آرد و نان مازندران گفت: بیش از ۱۴۳ هزار تن گندم در سیلوهای استان ذخیره سازی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد عصر سه شنبه در کارگروه آرد و نان به ارائه گزارشی از آخرین وضعیت تأمین گندم استان پرداخت و اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۷ هزار تن گندم وارداتی و بیش از ۸۴ هزار تن گندم تولید داخل از استان‌های با کیفیت بالای گندم تولیدی برای مصرف و تبدیل به آرد در استان تأمین شد.

وفایی نژاد به ذخیره استراتژیک گندم در استان اشاره کرد و افزود: با احتساب ۸۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان که تاکنون در ۲۸ مرکز فعال خرید تضمینی استان تحویل گرفته شد هم اکنون بیش از ۱۴۳ هزار تن گندم که غالب آن گندم کیفی بوده در سیلوهای استان ذخیره شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین اظهار امیدواری کرد: به منظور تأمین نیاز مصرفی و همچنین ارتقای کیفیت محصولات تولیدی استان، پس از پیگیری‌های صورت گرفته از هفته آینده واردات گندم از بنادر استان پس از یکسال وقفه مجدداً آغاز خواهد شد.

وفایی نژاد در خصوص نحوه خرید گندم‌های با رطوبت بالا از کشاورزان استان اظهار داشت: با توجه به بارندگی‌های اخیر در مناطق بالادست استان و افزایش رطوبت گندم‌های برداشت شده، هماهنگی‌های لازم برای خرید این محصولات در یک مرکز خرید در شهرستان بهشهر به عمل آمده تا نسبت به جمع آوری این گندم‌ها اقدام شود.

کد خبر 6162317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha