۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۲

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان:

استان سمنان ۱۳۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد

استان سمنان ۱۳۰۰ هیات مذهبی ثبت شده دارد

شاهرود- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: یک هزار و ۳۰۰ هیات مذهبی در هشت شهرستان استان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی و مذهبی می‌پردازند.

حجت الاسلام علیرضا قنبری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه قرارگیری استان سمنان در مسیر زیارت حضرت امام رضا (ع) یک فرصت برای خدمت گذاری بوده و همچون گذشته همه توان و ظرفیت‌ها را برای خدمت به مردم استان به کار خواهیم گرفت، تاکید کرد: نقش سپاری مردمی و پر رنگ شدن شبکه هیئات مذهبی در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه تعامل و همکاری بیشتر با همه دستگاه‌ها و نهادها از اولویت‌ها و برنامه‌های پیش رو در مجموعه تبلیغات اسلامی استان سمنان است، تصریح کرد: برای ماه محرم نیز برنامه ریزی خوبی برای دسته روی و برگزاری عزاداری‌ها صورت گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان از برگزاری آئین «دسته‌روی دهه اول محرم» از شب چهارم این ماه گرانقدر در نقاط مختلف استان خبر داد و ابراز کرد: سوگ و عزاداری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) از امشب به اوج خود می‌رسد.

قنبری با بیان اینکه دسته‌روی محرم در شهر سمنان از شب ششم محرم برنامه‌ریزی شده است، تاکید کرد: حضور عاشقان اباعبدالله (ع) در مرکز استان را در این برنامه باشکوه شاهد خواهیم بود.

وی با بیان اینکه عصر پنجمین روز از ماه محرم، آئین سنتی و عظیم «یا عباس یا عباس» با حضور گسترده مردم شاهرود برگزار می‌شود، تاکید کرد: این آئین سنتی امسال نیز به صورت ویژه دیده شده و مورد برنامه ریزی قرار گرفته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با یادآوری اینکه یک هزار و ۳۰۰ هیأت مذهبی در هشت شهرستان استان به فعالیت‌های دینی و فرهنگی و مذهبی می‌پردازند، تاکید کرد: بالغ بر نیمی از این هیأت‌ها امسال در عزاداری ماه محرم نقش آفرینی خواهند کرد.

کد خبر 6162327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha