۱۵ دی ۱۳۸۶، ۱۲:۴۵

ستاره‌های هالیوود در گلدن گلوب شرکت نمی‌کنند

ستاره‌های هالیوود در گلدن گلوب شرکت نمی‌کنند

انجمن بازیگران آمریکا SAG روز جمعه اعلام کرد تقریبا تمام اعضاء این انجمن به حمایت از اعتصاب انجمن نویسندگان در شصت و پنجمین مراسم گلدن گلوب شرکت نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رویترز اعلام کرد حضور نامزدهای گلدن گلوب مانند جانی دپ و جولیا رابرتز می‌تواند بر تعداد تماشاگران مراسم سالانه انجمن مطبوعات خارجی هالیوود HFPA بیفزاید و به اعتقاد ناظران در صورت غیبت بازیگران درجه یک در این مراسم معتبر که پیش درآمد جوایز اسکار است، امکان دارد مراسم گلدن گلوب در موعد مقرر از NBC پخش نشود.

انجمن نویسندگان آمریکاWGA که در اعتراض به کم بودن سهم خود از فروش اینترنتی و فروش در رسانه‌های جدید از روز پنجم نوامبر (14 آبان) دست به اعتصاب زده‌اند، اعضاء خود را از همکاری با گلدن گلوب و مراسم اسکار منع کرده‌اند. البته بیانیه روز جمعه انجمن بازیگران آمریکا تنها شامل جوایز گلدن گلوب می‌شود.

آلن رزنبرگ رئیس SAG گفت: "پس از مذاکرات فراوان با بازیگران نامزد گلدن گلوب و نمایندگان آنها در هفته‌های اخیر به اتفاق به نتیجه رسیدیم که این بازیگران از ممنوعیت ناشی از اعتصاب نویسندگان تخطی نکنند." وی در عین حال گفت SAG درباره حضور در برنامه‌های آخر شب تلویزیون مانند "نمایش دیروقت با دیوید لترمن" و "آخر شب با کانن اُبراین" با اعضاء به توافق رسیده و قرار شده در این مورد نیز اعتصاب نویسندگان مورد حمایت قرار گیرد.

اواخر هفته پیش انجمن مطبوعات خارجی هالیوود که جوایز گلدن گلوب را اعطاء می‌کند با صدور بیانیه‌ای گفت برای رسیدن به "یک توافق موقت" با انجمن نویسندگان که "در نهایت اجازه می‌دهد جوایز گلدن گلوب در موعد تعیین شده از شبکه NBC پخش شود" تلاش می‌کند. گو اینکه انجمن نویسندگان با رد درخواست HFPA گفت همچنان به تصمیم خود درباره تحریم این مراسم سالانه پایبند است. دیروز جمعه خورخه کامارا رئیس HFPA گفت این انجمن به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه می‌دهد.

در همین حال پاتریک ورون رئیس واحد غرب انجمن نویسندگان آمریکا اعلام کرد این انجمن بابت "همکاری و حمایت" انجمن بازیگران سپاسگزار است. انجمن نویسندگان آمریکا حدود 12 هزار عضو دارد. برندگان شصت و پنجمین دوره  جوایز گلدن گلوب برندگان روز 13 ژانویه 2008 (23 دی‌ماه) در بورلی هیلتن معرفی می‌شوند.

کد خبر 616236

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha