۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۲

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبرداد؛

تعیین کاربری‌های گردشگری در شهر جدید شهریار

تعیین کاربری‌های گردشگری در شهر جدید شهریار

تبریز-معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تعیین کاربری‌های گردشگری در شهر جدید شهریار در کمیته مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی باجهاد خانه سازی استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کیومرث کریمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در مراکز گردشگری گفت: در کمیته مشترک اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با جهاد خانه سازی آذربایجان‌شرقی کاربری‌های گردشگری با ارائه ۳ بسته سرمایه‌گذاری حوزه گردشگری در اراضی شهر جدید شهریار تعیین شد.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: مجتمع تفریحی و سرگرمی، مجتمع اقامتی و مجتمع رستورانی خدماتی ۳ بسته سرمایه‌گذاری تعیین شده برای جذب سرمایه‌گذار صدور مجوز بی‌نام هستند که موافقت‌های اصولی این ۳ طرح، پس از طی فرآیندهای لازم برای ارائه به سرمایه گذاران صادر خواهد شد.

او افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران و تسریع روند اعطای مجوزها و موافقت‌های لازم برای ایجاد تأسیسات و مراکز گردشگری در سطح استان، همواره مورد تأکید و توجه ویژه اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی قرار دارد.

کریمی خاطرنشان کرد: گسترش مجتمع‌های تفریحی و سرگرمی، اقامتی و رستورانی- خدماتی در استان آذربایجان‌شرقی و جذب سرمایه‌گذاران از اهمیت ویژه‌ای در راستای گسترش و بهبود اقتصاد گردشگری استان برخوردار است؛ که علاوه بر افزایش و بهبود کارآیی عملکرد صنعت گردشگری در استان، مسبب ایجاد زمینه اشتغال‌زایی نیز می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در خصوص شهر جدید شهریار اظهار کرد: شهر جدید شهریار در بخش باسمنج استان آذربایجان شرقی، واقع در کیلومتر ۴ جاده تبریز – اهر در شمال شرق تبریز به عنوان اولین و تنها شهر غیردولتی کشور توسط شرکت جهاد خانه‌سازی آذربایجان‌شرقی در حال احداث است. هدف از اجرای آن، اسکان سرریز جمعیت شهر تبریز بوده و پیش‌بینی جمعیت آن، ۱۷۰ هزار نفر و مساحت محدوده قانونی آن ۱۵۰۰ هکتار است که در ۵ فاز طراحی شده است.

کد خبر 6162427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha