۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۴۸

معاون استاندار آذربایجان غربی:

چالدران میزبان کاروان راهیان نور می شود

چالدران میزبان کاروان راهیان نور می شود

ارومیه - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: امسال به صورت آزمایشی برای شهرستان چالدران هم کاروان های راهیان نور اعزام می شوند تا از یادمان این شهر بازدیدکنند.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا ابراهیمی عصر سه شنبه در جلسه ستاد راهیان نور آذربایجان غربی، اظهار کرد: با پیگیری سپاه شهدا و استاندار آذربایجان‌غربی، امسال به صورت آزمایشی برای شهرستان چالدران هم کاروان‌های راهیان نور اعزام می‌شوند تا از یادمان این شهر بازدید کنند.

وی ادامه داد: یادمان‌های شهدا در استان باید به شکل مطلوب معرفی و شناسانده شوند تا نسل جوان بیش از پیش در آنها حاضر شده و از فیوضات معنوی راهیان نور بهره مند شوند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در خصوص معرفی یادمان‌ها کمکار شده است، افزود: باید در این خصوص ورود جدی شود و یادمان شهدا با تیزرهای مختلف و همچنین تولید محتوا معرفی شوند.

وی با بیان اینکه این یادمان‌ها نماد ایثار و مقاومت هستند، اضافه کرد: علاوه بر ۱۲ هزار شهید استان ۲۴ هزار شهید مهاجر در استان وجود دارد بنابراین تکلیف داریم و دینی برگردن ماست که باید ادا کنیم. نباید طوری باشد که فردا افسوس بخوریم که چرا نتوانستیم در مورد یادمان‌ها کاری انجام دهیم.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تکمیل زیر ساخت‌های یادمان‌ها اظهار کرد: ۶ یادمان مصوب در استان داریم که یک سری سازمان‌های معین برای یادمان‌ها در نظر گرفته شده است و دستگاه‌های معین این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

ابراهیمی به یادمان شهید کاظمی پیرانشهر اشاره کرد و گفت: انتظار این است نهاد مربوطه به این یادمان ورود جدی داشته باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه اعزام راهیان نور شمال‌غرب از ۳۰ تیرماه شروع می‌شود بنابراین تمامی دستگاه‌های معین در طول این ایام حتماً یک نماینده مستقر در یادمان مورد نظر داشته باشند.

وی افزود: مرکز راهیان نور شمال غرب کشور در شهرستان مهاباد و در محل پادگان امام سجاد (ع) ایجاد می‌شود که با پیگیری مقام عالی استان اعتباری برای این مجموعه اختصاص یافته است و ضروری است از تمام ظرفیت شهرستان‌ها در جهت آماده سازی آن استفاده شود.

ابراهیمی افزود: این مجموعه هم یک زیر ساخت خوب در حوزه راهیان نور شمال غرب کشور است و هم در مراسم پیاده روی اربعین بخشی از مشکلات را حل می‌کند.همچنین راویان راهیان نور هم باید راویان مسلطی باشند و مطالب متقنی مطرح کنند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: در طول ۳۲ ماهی که دولت آیت الله رئیسی مستقر بود از نظر زیر ساختی برنامه‌های خوبی در حوزه راهیان نور صورت گرفت.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی هم بیان کرد: متأسفانه نه در شهرها و نه در بین راه‌ها فضا سازی لازم صورت نمی‌گیرد در حالی که پویا سازی یادمان‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

سردار جلیل وحیدی ادامه داد: ضروری است در یادمان‌ها فضا سازی شود و گروه‌های جهادی به همین منظور به این مناطق اعزام شوند، گفت: همچنین حوزه‌های علمیه هم در هر یادمان یک عالم دینی مستقر کنند تا به شبهات و سوالات شرعی جواب دهند و صدا و سیما هم در یادمان‌ها حضور داشته باشد

وی با بیان اینکه یکی از ارکان راهیان نور راوی‌ها هستند بنابراین هر روحانی باید راوی هم باشد، افزود: مدیران دستگاه‌ها نیز در یکی از یادمان‌ها حضور داشته باشند.

کد خبر 6162488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha