۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۴

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی:

مراسم «احلی من العسل» در ارومیه برگزار می شود

مراسم «احلی من العسل» در ارومیه برگزار می شود

ارومیه - مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت:مراسم «احلی من العسل» روز پنج شنبه در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، علی مطهری عصر سه شنبه در جلسه ویژه هماهنگی برنامه ملی دانش‌آموزی «احلی من العسل»، اظهار کرد: با توجه به اهمیت شناخت معارف حسینی و آشنایی نسل جوان و نوجوان با علل اصلی قیام حسینی، باید به برگزاری مراسم عزاداری همراه با ارتقای سطح معنویت این قشر توجه ویژه شود.

وی افزود: صرف عزاداری و برپایی تکیه‌های عزا برای سیدالشهدا (ع) امری مورد ستایش و قابل قدردانی است، اما اصل اساسی و مهم در این خصوص باید به سمت و سوی شناخت دلایل قیام و تحمل مشقت سفر کاروان کربلا باشد.

مطهری گفت: برنامه‌های ویژه دانش‌آموزی و نوجوانان با این محوریت و با تکیه بر بیان معارف حسینی برگزار می‌شود که یکی از این مراسم و برنامه‌های مهم، آئین ملی «احلی من العسل» است که به مناسبت سالروز شهادت نوجوان دشت کربلا حضرت قاسم ابن الحسن (ع) برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی گفت: برنامه متمرکز و نمادین استانی «احلی من العسل» امسال با حضور نوجوانان حسینی، روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه از ساعت ۹:۳۰ صبح و در محل مصلای امام خمینی (ره) ارومیه برگزار می‌شود.

مطهری گفت: نهادهای انقلابی و دستگاه‌های اجرایی و خدماتی از جمله دفتر نماینده محترم ولی‌فقیه در استان، ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه، استانداری آذربایجان‌غربی، صداوسیمای مرکز استان، تبلیغات اسلامی استان، اوقاف و امور خیریه استان، ستاد اقامه نماز استان، بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، شهرداری ارومیه، کانون مداحان مرکز استان، بسیج دانش‌آموزی استان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، انجمن اسلامی دانش‌آموزان استان، هیأت رزمندگان اسلام استان و سایر مجموعه‌ها در برگزاری این برنامه معنوی همکاری و مشارکت خواهند داشت.

کد خبر 6162493

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha