۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳

رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی:

نسخه زندگی سعادتمندانه در آیه های قرآن نهفته است

نسخه زندگی سعادتمندانه در آیه های قرآن نهفته است

اراک- رییس ستاد اقامه نماز استان مرکزی گفت: نسخه زندگی سعادتمندانه در آیه های کلام الله مجید نهفته است.

حجت الاسلام علی رودبارانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طرح بسیار جامع قرآنی «مسطورا» که از ماه مبارک رمضان امسال بین افراد جامعه ترویج یافت سبب تغییر زاویه نگاه مردم به قرآن کریم شد و مردم درک کردند قرآن تنها برای ثواب و اموات نیست بلکه راه و طریق درست زندگی کردن را در خود دارد و ادامه این طرح در ماه‌های محرم و صفر حلقه اتصال فعالیت‌های قرآنی خواهد شد.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: در این طرح عزاداران حسینی آیه‌هایی از قرآن کریم را که توسط ائمه جماعات در مساجد قرائت می‌شود را حفظ و با ثبت‌نام در این پویش قرآنی در مسابقه پیامکی آن شرکت می‌کنند.

رودبارانی گفت: قرآن یک برنامه مفصل دقیق و علمی برای زندگی سعادتمندانه انسان و بشریت است، هرچه با آیات این کتاب نورانی بیشتر انس بگیریم و تفکر، تأمل و تدبر داشته باشیم کاربردی بودن آن بیشتر در زندگی نمایان می‌شود و باعث می‌شود انسان در زندگی و رهایی از مشکلات و شناسایی مسیر راحت تر باشد.

وی با بیان اینکه عبور از مشکلات و بحران‌ها در سایه قرآن آسان‌تر است افزود: نسخه زندگی سخاوتمندانه و سعادتمندانه در آیه‌های کلام الله مجید نهفته است و به هر میزان ارتباط انسان‌ها با قرآن بیشتر باشد به طور قطع از زندگی لذت بیشتری می‌برند.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی افزود: این افراد مصداق روایت «عاشَ سعیداً و ماتَ سعیداً» هستند، یعنی خوب زندگی می‌کنند و سعادتمند و خوب از این جهان فانی گذر می‌کنند.

حجت الاسلام رودبارانی اضافه کرد: یکی از رموز موفقیت طرح‌های تربیتی زمان، روش و مرحله بندی منظم و دقیق در برنامه است که اثرگذاری طرح را روی مخاطبان افزایش می‌دهد و طرح «زندگی با آیه ها» هم این گونه است و به دلیل دارا بودن این عناصر سبب تأثیرگذاری بالا بر روی جامعه هدف شده است.

گفتنی است؛ اجرای طرح مسطورا با هدف ترویج گفتمان در راستای اقامه جهاد تبیین قرآنی با محوریت آیات قرآنی همزمان با ماه محرم و صفر با هدف تبدیل آیه‌های قرآن به گفتمان رایج میان مردم در این استان هدفگذاری شده است.

کد خبر 6162534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha