۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۷

برقراری مطرح کرد؛

جذب یک میلیون بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

جذب یک میلیون بیمه شده جدید در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایرگفت: بیمه شده فعال در این صندوق قبل دولت رئیسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بود و ما توانستیم یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، بیت الله برقراری، مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر در ایران در مورد عملکرد سه ساله این صندوق اظهار داشت: بیش از ۴۵ اقدام کم نظیر و بی نظیر با نگاه انقلابی و جهادی مبتنی بر برنامه ریزی از ابتدای دولت شهید جمهور در این صندوق صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۸ سال از زمان تشکیل این صندوق می‌گذرد، افزود: نظام‌های بیمه‌ای مهم و نقش کلیدی در بخش‌های مختلف دارند. این صندوق دارای قابلیت زیاد و در گسترش چتر بیمه‌ای نقش مؤثری داشته است.

برقراری گفت: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان و عشایر در ایران اختیاری است و تفاوت ما با تأمین اجتماعی در همین است.

وی با بیان اینکه در این صندوق برنامه محوری پیش رفتیم، اظهار داشت: بیمه شده فعال قبل دولت رئیسی یک میلیون و ۳۰۰ هزار مورد بود و ما توانستیم یک میلیون و ۴۵ هزار بیمه شده جدید جذب کرده‌ایم. امسال هم برنامه داریم ۴۱۰ هزار بیمه شده جدید جذب کنیم.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و کشاورزان با بیان اینکه مستمری حداقل بگیران ۲۱۰ درصد افزایش یافت، گفت: مطالبات صندوق را تلاش کردیم پرداخت و حدود یک همت وصول شد. همچنین بودجه ما ۱۶۸ درصد رشد داشته است.

برقراری اعلام کرد: قبلاً دارایی صندوق حدود ۹۰ همت بود و الان به ۱۸۰ همت رسیده و به رشد ۱۰۰ درصدی رسیده است و این پایداری صندوق را به همراه دارد. همچنین ما به بنگاه داری ورود نکردیم و بیشتر سهام داری کردیم. ارتقای سرمایه انسانی و توجه به نخبگان و نیروهای جوان هم در این دوره انجام شد.

وی اعلام کرد: زنان غیر شاغل دارای ۳ فرزند به بالا در مناطق روستایی و عشایری تخت پوشش قرار و حق بیمه آنها را دولت رایگان پرداخت می‌کند. و پس از آن به ازای هر فرزند دو سال به سابقه بیمه‌ای آنها اضافه می‌شود.

برقراری گفت: برای اولین بار برنامه تحولی در همه صندوق‌های تابعه برای این صندوق بود که به تصویب هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی و صندوق‌های تابعه رسید. دومین اقدام ما این بود که هر اقدامی انجام شده پیوست بیمه‌ای داشته و این باعث پایداری صندوق شده است. این موجب شده تا ۲۰ ساله آینده برنامه ریزی صورت بگیرد و البته نباید بار مالی جدیدی برای صندوق ایجاد شود چرا فرایند استواری صندوق را با چالش روبرو کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایر تاکید کرد: نگه داشت بیمه شده‌ها نیز مهم است و باید این موضوع ادامه پیدا کند و این نرخ امروز به ۸۲ درصد رسیده است و بسیار بی نظیر بوده است.

وی یادآور شد: در مورد مددجوی کمیته امداد حق بیمه را کمیته امداد می‌دهد و ۱۲۰ هزار بیمه شده ما تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی‌اند.

برقراری گفت: ۱۶۰۰ کارگزار و شعبه در سراسر کشور داریم و کار مردم را به مردم واگذار کردیم و این تعداد شعب کفاف مراجعه کنندگان را می‌دهد. هر کارگزار هم جداگانه نیرو جذب کرده‌اند و البته ارتباط استخدامی با صندوق ندارد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستاییان، کشاورزان و عشایری اعلام کرد: حق بیمه هم از ۹۰۰ تا ۳۹۰۰ به صورت سالانه است که معادل همین میزان را هم دولت پرداخت می‌کند.

برقراری همچنین به آئین نامه اجرایی ماده ۲۱ قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده اشاره و تاکید کرد: در این ماده تاکید شده که مادران غیرشاغل ساکن در مناطق روستایی و عشایرِ دارای سه فرزند و بیشتر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند و دولت حق بیمه آنها را پرداخت کند.

به گفته وی، در سال گذشته در این زمینه ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار داده شد که بیش از ۳۱۱ هزار نفر براساس اولویت تحت پوشش بیمه قرار گرفتند. در سال جاری نیز ۱۵۰۰ میلیارد برای بیمه مادران دارای سه فرزند و بیشتر در نظر گرفته شد تا تعداد مادران تحت پوشش به ۵۱۱ هزار نفر برسد که این اتفاق در راستای جوانی جمعیت است.

وی همچنین درباره پیگیری برقراری بیمه تکمیلی صندوق برای بیمه روستاییان گفت: نظر کارشناسی ما این بود که با حق بیمه‌ای که مستمری‌بگیران پرداخت می‌کنند، بیمه تکمیلی تداوم پیدا کند. برای سه استان به صورت آزمایشی بیمه تکمیلی را برقرار کردیم که موجب رضایتمندی آن‌ها شد. معتقدیم که براساس قانون بیمه‌های تکمیلی باید برای همه مستمری‌بگیران تداوم پیدا کند. اما برخی نظر کارشناسی دیگری دارند که بیمه تکمیلی را ادامه ندهیم. نگاه من این است دولت چهاردهم این مسیر را ادامه دهد زیرا از نظر قانونی مکلف هستیم و در اساسنامه نیز بر این موضوع تصریح شده است.

کد خبر 6162664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha