۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۹:۳۵

طی دولت سیزدهم؛

۱۲ طرح آبخیزداری در شاهرود اجرا شد

۱۲ طرح آبخیزداری در شاهرود اجرا شد

شاهرود- رییس اداره منابع طبیعی شاهرود از اجرای ۱۲ طرح آبخیزداری طی دولت سیزدهم در این شهرستان خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح‌ها پیشگیری از وقوع سیلاب در مناطق پایین دست است.

محمد رضا کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه طی دولت سیزدهم ۱۲ طرح آبخیز داری در شهرستان شاهرود به اجرا درآمد، ابراز داشت: طی بازه سه سال دولت شهید رئیسی تلاش شد تا با انجام عملیات آبخیزداری به کنترل سیلاب در مناطق مستعد کمک کنیم.

وی بابیان اینکه طی بازه مذکور یک بند خاکی در بیارجمند افتتاح شد، افزود: شش بند سنگ و ملات نیز در حوزه‌های میقان، بی ارجمند، سورخان ابر، کلاته خیج و دهملا انجام گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی شاهرود بابیان اینکه اجرای بند خاکی و سنگ و ملات دهملا (شهرک صنعتی) دیگر طرح مهم اجرا شده است، ابراز داشت: حجم این پروژه ۱۷ هزار متر مکعب برآورد شده است.

کشاورزیان بابیان اینکه دو طرح سنگ و ملات نیز مرمت شدند، تصریح کرد: می‌کوشیم تا با سرکشی و بازرسی‌های مستمر با مرمت طرح‌های آبخیزداری به حفظ این سازه‌ها کمک کنیم.

وی با بیان اینکه طی بازه مذکور برای انجام این تعداد پروژه ۱۵۵ میلیارد و ۱۳۹ میلیون ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: اجرای این طرح‌ها ضمن پیشگیری وقوع سیلاب در مناطق پایین دست به کنترل هرزآب و تغذیه سفره‌های زیر زمینی نیز کمک خواهد کرد.

کد خبر 6162677

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha