سرخط روزنامه‌های مطرح جهان عرب؛

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

بررسی تحولات مربوط به جنگ در نوار غزه به ویژه اوضاع داخلی در رژیم صهیونیستی در کنار دلایل حرکت ترکیه به سمت بهبود روابط با سوریه از محورهای مورد توجه روزنامه‌های مطرح جهان عرب است.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل: طولانی شدن جنگ در نوار غزه در کنار تشدید اختلافات داخلی در اراضی اشغالی به ویژه درگیری‌های لفظی میان مقامات صهیونیست که به ناسزا گفتن به یکدیگر رسیده و همچنین قدرت نمایی حزب الله لبنان برای هدف قرار دادن اراضی اشغالی، باعث شده روزنامه‌های مطرح جهان عرب به این موضوعات توجه نشان دهند.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه لبنانی الاخبار در خصوص حزب الله لبنان نوشت: نیروهای مقاومت اسلامی لبنان به تازگی بیش از ۱۰۰ هدف حساس در اراضی اشغالی به بانک اهداف خود اضافه کرده‌اند؛ از پایگاه‌ها و پادگان‌های نظامی گرفته تا مراکز توپخانه ای، اطلاعاتی و جاسوسی، راداری و تسلیحاتی. علاوه بر این ۵۰ هدف مربوط به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی از جمله فرودگاه‌ها و بنادر مرکزی و مراکز تولید برق رونمایی شده‌اند. با شلیک هزاران موشک به سمت اراضی اشغالی یک سوم این منطقه فلج خواهد شد.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه القدس العربی در خصوص درگیری‌ها در اراضی اشغالی نوشت: در پی عدم تصویب «قانون خاخام ها» در پارلمان رژیم صهیونیستی دعواهای لفظی میان مقامات این رژیم شدت گرفته است. آرییه درعی رئیس حزب شاس که یک حزب تندور صهیونیست به شمار می‌رود به شدت به ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخل این رژیم حمله کرده و او را یک بادکنک باد کرده توصیف کرد. بن گویر نیز درعی را یک سگ لوس خواند. قرار بود با تصویب این قانون، خاخام‌های جدید با حقوق‌های قابل توجه به کار گرفته شوند که نخستین جریانی که از این قانون بهره می‌برد حزب شاس بود.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه رأی الیوم درباره اردوغان نوشت: مشکل کنونی اردوغان در سوریه منطقه خودمختار کردها در شرق فرات است. با برگزاری انتخابات در این منطقه یک بخش خودمختار به فرماندهی عناصر قسد با حمایت آمریکا به وجود می‌آید که به نظر آنکارا امنیت ملی ترکیه را تهدید می‌کند. نیروهای قسد به مثابه یک ارتش آمریکایی در شمال شرق سوریه با حضور اقشار مختلف نژادی و قومیتی هستند و در راستای منافع واشنگتن تلاش می‌کنند. اردوغان با بهبود روابط با سوریه تلاش دارد دمشق را به سمت درگیری با نیروهای قسد سوق دهد بدون آنکه خود مستقیماً وارد این درگیری‌ها شود.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه سوری الثوره در خصوص غزه نوشت: نیم میلیون فلسطینی در نوار غزه با سطح فاجعه باری از گرسنگی و قحطی رو به رو هستند. در حالی که صهیونیست‌ها هیچ جای امنی در نوار غزه باقی نگذاشته‌اند و دستور تخلیه بیمارستان‌ها را می‌دهند، جامعه بین الملل به اعلام آمار و ارقام شهدا و زخمی‌های حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی بسنده کرده و به قول خود زنگ خطر را در این منطقه به صدا در می‌آورد. هیچکدام از این بیانیه‌های محکومیت نتوانسته جلوی جنایات تل آویو را بگیرد.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه سوری الوطن در خصوص نتانیاهو نوشت: با وجود آنکه مقامات صهیونیست بر ضرورت دستیابی به توافق تبادل اسرا با جنبش حماس تاکید دارند نتانیاهو از این توافق شانه خالی می‌کند چرا که می‌داند بعد از توافق، کابینه‌اش منحل شده و انتخابات زودهنگام در اراضی اشغالی برگزار خواهد شد. علاوه بر این اقدامات قانونی و قضائی در خصوص چرایی وقوع عملیات طوفان الاقصی دست از سرش برنخواهد داشت.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه یمنی المسیره در خصوص آمریکا نوشت: بعد از آنکه آمریکایی‌ها در عرصه نظامی در برابر نیروهای مسلح یمن شکست خوردند به حملات اقتصادی علیه این کشور روی آوردند. این در حالی است که یمن از مرحله‌ای به مرحله دیگر در حرکت است. آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای متوقف کردن حرکت یمنی‌ها دست به دامن رژیم‌های وابسته به خود در منطقه خاورمیانه شده‌اند؛ رژیم‌هایی که خاک خود را در اختیار پایگاه‌های آمریکا قرار داده‌اند اما باید بدانند که یمن امروزه تبدیل به قدرتی شده است که تمام آنها را هدف قرار می‌دهد.

شلیک هزاران موشک، اراضی اشغالی را فلج می‌کند

روزنامه المراقب العراقی به نقل از علی الفتلاوی یکی از رهبران ائتلاف فتح نوشت: جزئیات جدیدی از پروژه کشیدن لوله‌های نفت از استان بصره به بندر العقبه اردن منتشر شده است. هزینه‌های این پروژه که به ۲۷ میلیارد دلار می‌رسد بسیار سنگین بوده و از خزانه عراق پرداخت می‌شود. این پروژه در راستای منافع آمریکا و رژیم صهیونیستی اجرای می‌شود. ظاهر آن اقتصادی است اما در واقع برای گسترش دایره عادی سازی روابط و رساندن نفت به رژیم صهیونیستی انجام می‌شود.

کد خبر 6162937

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • M ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۰
      1 0
      تمام پروژه فعال در خط لوله را منفجر کنید، که هیچ کس جراتي بخودراه ندهد،