۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۳

مسوول بسیج ادارات استان کردستان:

حفظ حجاب و عفاف آسیب‌های اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد

حفظ حجاب و عفاف آسیب‌های اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد

سنندج_مسوول بسیج ادارات کردستان گفت: حفظ حجاب و عفاف آسیب‌های اجتماعی جامعه را کاهش می‌دهد و این مهم نیازمند فرهنگ سازی ادارات مختلف است.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی رمضانی زاده پیش از ظهر چهارشنبه در همایش تجلیل از فعالان عرصه عفاف و حجاب در سنندج، اظهارکرد: رعایت حجاب به حفظ امنیت اجتماعی در جامعه کمک می‌کند.

وی تبیین و ارائه راهکارهای مبارزه با حجاب و برگزاری همایش با محوریت حجاب و عفاف و برگزاری کارگاه‌های فرهنگی را از برنامه‌های تأثیرگذار در هفته حجاب و عفاف عنوان کرد.

مسؤول بسیج ادارات استان کردستان خاطرنشان کرد: تجلیل از خانواده شهید فاتحی و اعزام کاروان‌های راهیان نور به مریوان از دیگر برنامه‌های هفته حجاب و عفاف است.

فاطمه سهرابی استاد و عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد کردستان نیز در این جلسه علل بی‌حجابی را در جامعه متعدد دانست و گفت: عوامل فرهنگی، اعتقادی (انحراف اخلاقی و اعتقادی، سستی ایمان، ستیز با جامعه، محدودیت انگیزه‌های سیاسی و از خودباختگی) از علل شناخته شده بی‌حجابی در جامعه است.

وی انگیزه‌های روانی را نیز در بی‌حجابی تأثیرگذار عنوان کرد و افزود: بررسی‌ها و تحقیقات بیانگر آنست که عوامل اجتماعی مانند تأثیرپذیری از محیط، نیاز به احترام، تظاهر به زیست مترقی اجتماعی به عنوان بخشی از مسائل اجتماعی در بی‌حجابی مؤثر است.

وی آگاهی پایین دختران در زمینه ویژگی‌های جسمی، روحی و روانی خود و عدم شناخت آقایان را مهم‌ترین علل بی‌حجابی دختران برشمرد و یادآور شد: رشد کم فرهنگی خانواده‌ها و پدران به عنوان شاهراه آسیب اجتماعی خانواده‌ها در بی حجابی دختران نقش مهمی دارد.

در پایان جلسه از فعالان و مروجان این عرصه تجلیل شد.

کد خبر 6163096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha