۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۵

مدیرکل دفتر امور فنی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خبرداد؛

ارائه تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای کشور

ارائه تهیه طرح هادی برای ۴۰ هزار روستای کشور

تبریز- مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور گفت: طرح هادی ۴۰ هزار روستای کشور تهیه شده که نقش مهمی در توسعه آنها داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی خوئینی ظهر چهارشنبه در سمینار هم اندیشی خدمات فنی و مهندسی و اصول ضوابط تهیه طرح‌های هادی، گردشگری و بافت باارزش روستایی در تبریز گفت: اجرای طرح هادی به طور مستقیم در زندگی و آینده ۲۰ میلیون جمعیت روستایی نقش داشته و اجرای اصولی آن از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه برای اجرای طرح هادی راهبردهای ویژه ای طراحی شده، افزود: اجرای طرح هادی حساسیت‌های ویژه ای دارد به نحوی که هرچقدر یک روستا به محدوده شهر نزدیک باشد، زمین‌های آن ارزش مادی بالایی داشته و اجرای طرح هادی در آن روستا حساسیت و دقت ویژه ای طلب می‌کند.

خوئینی با بیان اینکه سامانه‌های مختلف مورد استفاده در بنیاد مسکن به همدیگر لینک شده است، تصریح کرد: این مسئله موجب فراخوانی بهتر مستندات شده و پاسخگویی مناسب را به ارمغان آورده است.

مدیرکل دفتر امور فنی و تهیه طرح هادی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با تاکید بر اینکه هر یک از روستاها مسائل اجتماعی و اقتصادی خاص خود را دارند که در اجرای طرح هادی و سبک معماری آن تأثیر دارد، گفت: معماری روستاهایی مثل کندوان آذربایجان شرقی ایجاب می‌کند که در اجرای طرح هادی آن ملاحظات خاصی در نظر گرفته شود.

خوئینی طراحی و اجرای یکدست و مشابه طرح هادی را غیر مفید دانست و گفت: لزومی ندارد در روستایی که در طول یک سال یک وسیله نقلیه هم از خیابان اصلی آن عبور نمی‌کند، معبر ۲۰ متری ایجاد شده و خانه‌های مردم تخریب شود.

او در بخش پایانی سخنان خود، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی را یکی از ادارات کل استانی موفق بنیاد مسکن کشور در پیشبرد اهداف بنیاد و پاسخگویی به مردم اعلام و از مدیرکل و کارکنان آن قدردانی کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان شرقی هم در این سمینار آموزش را پایان ناپذیر دانست و گفت: اصلاح فرایندها و کار کردن با سامانه‌های جدید که از دقت بالایی برخوردارند، نیازمند آموزش‌های مستمر است.

حجت اله سروری با بیان اینکه بنیاد مسکن ادعای بی عیب و نقصی بودن ندارد گفت: پاسخگویی به نامه‌ها در کمترین زمان ممکن ادای حق الناس است و به تأخیر انداختن آن اشکال شرعی دارد.

او تصریح کرد: ۳۵ درصد از مکاتبات ارجاع شده استانداری آذربایجان شرقی مربوط به بنیاد مسکن استان بوده که پاسخ داده شده است.

کد خبر 6163111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha