۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

رییس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان:

دما در ۱۵ شهر اصفهان از ۴۰ درجه گذشت/ ماندگاری توده هوای گرم

دما در ۱۵ شهر اصفهان از ۴۰ درجه گذشت/ ماندگاری توده هوای گرم

اصفهان- رییس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی اصفهان از ثبت دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس در ۱۵ شهر استان طی امروز خبرداد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امروز ۱۵ شهر استان از جمله چوپانان، خور و بیابانک، بادرود، کاشان، آران و بیدگل، اصفهان، اردستان، برخوار، خمینی شهر، فلاورجان، کبوترآباد، لنجان، مهاباد، نجف آباد و ورزنه دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس را تجربه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: خور و بیابانک با ثبت دمای ۴۵ درجه سلسیوس بالای صفر گرم‌ترین نقطه استان است.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی با بیان اینکه بیشینه دمای هوا در کلان‌شهر اصفهان امروز به ۴۱ درجه سلسیوس و کمینه آن در خنک‌ترین ساعات شبانه روز به ۲۶ درجه سلسیوس بالای صفر می‌رسد، افزود: ماندگاری توده هوای گرم و روند افزایشی دما تا اواخر وقت روز جمعه ۲۲ تیرماه پیش‌بینی می‌شود.

امینی توصیه کرد: با توجه به گرمای هوا و کاهش کیفیت هوا بر اثر فعال شدن کانون‌های گردوغبار، به شهروندان توصیه می‌شود که تا روز یکشنبه از تردد غیر ضرور در سطح شهر خودداری کنند.

وی افزود: نقشه‌های هواشناسی بیانگر شیب فشاری در نیمه شمالی استان از امروز تا روز یکشنبه بوده و این شرایط سبب افزایش سرعت باد در نیمه شمالی و شرقی استان خواهد شد.

رئیس مرکز پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان، فعال شدن کانون‌های گرد و خاک و به تبع آن کاهش دید و کاهش کیفیت هوا در این نواحی مورد انتظار است که با شدت کمتری به نواحی مرکزی نیز نفوذ خواهد کرد.

به گفته امینی، شدت این پدیده بیشتر در مناطق شرقی و شمالی استان و طی روزهای شنبه و یکشنبه در ساعات بعدازظهر و شب خواهد بود.

کد خبر 6163132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha