۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۸

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز:

۸ بازارچه محلی و بزرگ مقیاس در سطح شهر شیراز احداث می‌شود

۸ بازارچه محلی و بزرگ مقیاس در سطح شهر شیراز احداث می‌شود

شیراز - معاون خدمات شهری شهرداری شیراز از احداث ۸ بازارچه محلی و بزرگ مقیاس در سطح کلان‌شهر شیراز در سال ۱۴۰۳ و ساماندهی میادین تره‌بار شیراز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله خوشبخت بعد از ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در ۱۴۰۳ به دنبال احداث هشت بازارچه محلی و بزرگ مقیاس هستیم افزود: این جزو پروژه‌های ۱۵ گانه است که ۲ مدل آن در منطقه هفت و ۹ اجرا می‌شود.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز تاکید کرد: روند بودجه عمرانی شاهد افزایش بوده است و از ۲۲ میلیارد تومان به صد میلیارد تومان رسیدیم که در متمم افزایشی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه سایت ۳۰۰ و ۲۸ هکتاری و منتظری در دستور کار قرار گرفت، گفت: ساماندهی بارفروشان در دستور کار قرار گرفت و بازار شب هفتگی ارم و زند جابجا شد و در صدد هستیم تا بازار شب قصردشت و عفیف آباد نیز جابجا شود.

خوشبخت افزود: اقدامات بزرگی در حوزه میدان اول تره بار شهر شیراز روی داده است و هوشمندسازی در میدان، ورودی باسکول، انتقال آب‌های سطحی و غیره شکل گرفته است و بیش از هشت غرفه میدان که سابقه نداشت پلمب شدند و در تلویزیون شهری در میدان تره‌بار قیمت را به صورت برخط نشان می‌دهد.

وی گفت: تهیه طرح دروازه کازرون مدت‌ها در کمیسیون شهرسازی بود و در نهایت ۲ هفته گذشته طرح مصوب شد و تأیید فرمانداری گرفت و به کمیسیون ماده ۱۰۰ برای تعیین تکلیف ارائه شد.

وی گفت: تکمیل بازار پروتئین و انتخاب بهره‌بردار از دیگر برنامه‌هایی است که شکل گرفته است و ۱۲۷ غرفه در بازار پروتئین داریم و نیاز است بازاریابی بسیار خوبی شکل گیرد و ارتباط خوبی با مجموعه دروازه کازرون شکل گیرد و تا انتهای این ماه هم بهره‌بردار مشخص می‌شود.

خوشبخت گفت: در مسیر بلوار سیبویه از ارائه مجوز به مشاغل اطراف دروازه کازرون باید خودداری شود و از ایجاد کسب و کار جدید در همین راستا خودداری شود.

مجموعه مشاغل دروازه کازرون را به بازار پروتئین منتقل می‌کنیم و موضوع لایحه اجاره بها، فروش و تهاتر هم در به شورا ارسال و مصوب شده است.

خوشبخت گفت: قیمت میدان تره‌بار هفتگی به اعلام می‌شود و به بهره بردار اعلام می‌کنیم و نظارت به صورت روزانه انجام می‌شود و نرخنامه باید در دید مردم قرار گیرد و برنامه‌ریزی کردیم که قیمت‌ها به صورت برخط روی تلویزیون‌های بازارچه نشان داده دهد.

کد خبر 6163331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • انوش IR ۱۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۱
      0 0
      باید ازبازارچه غرفه بندی شده بندرعباس الگو گرفته شود خیلی جالب است. وسیع ودارای پارکینگ هم سطح بزرگ. ظاهرا بازارچه انقلاب باید باشد.