۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۴۷

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد:

شور حسینی یزد به جهانیان معرفی شود

شور حسینی یزد به جهانیان معرفی شود

یزد- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: یزد، حسینیه ایران همواره در راه اباعبدالله‌الحسین(ع) همه داشته‌های خود را عرضه کرده و باید این شور و حال حسینی به درستی به جهانیان نشان داده شود.

حجت الاسلام علیرضا نجیمی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: یزد در ماه محرم شور و حال خاصی به خود می‌گیرد و مردم در هر کوی و برزن برای عزاداری اباعبدالله حسین (ع) و یارانش آماده و به عزاداری می‌پردازند.

وی ادامه داد: به همین مناسبت برنامه‌ها و مراسم‌های عزاداری در طول این ایام اجرا می‌شود که این سازمان نیز در این زمینه تلاش خواهد کرد تا فلسفه قیام امام حسین (ع) را در جامعه تبیین کند.

نجیمی افزود: ساماندهی و اعزام مبلغ و مبلغه در راستای پوشش برنامه‌ها و پاسخگویی به شبهات به مناطق مختلف استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی از اعزام بیش از ۳۰۰ روحانی به مناطق مختلف استان در ایام محرم خبر داد و گفت: این روحانیون برای تبلیغ و اجرای برنامه‌های فرهنگی و تبیینی به ویژه در ارتباط با فلسفه قیام امام حسین (ع) و حادثه کربلا اعزام شده‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد تأکید کرد: جهاد تبیین، به ویژه در مورد قیام امام حسین (ع) و حادثه کربلا، از برنامه‌های محوری فعالیت این روحانیون است.

وی با اشاره به اینکه در اکثر مساجد و حسینیه‌ها با حضور کارشناسان مذهبی و هیئت‌های عزاداری، برنامه‌های مختلف سوگواری و تبیینی برگزار می‌شود، بیان کرد: برنامه‌های ویژه ماه محرم با مشارکت بیش از یک هزار و ۵۰۰ هیئت و همکاری اساتید حوزه و دانشگاه و کارشناسان مذهبی و فرهنگی پیگیری می‌شود.

نجیمی با اشاره به مراسم روز هفتم محرم نیز گفت: این مراسم در قالب تجمع بزرگ عاشوراییان با حضور هیئت‌های عزاداری یزد برگزار و در سوگ سیدالشهدا عزاداری می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان یزد با اشاره به برگزاری آئین عزاداری سیزدهم محرم در یزد گفت: این آئین سابقه‌ای یکصد ساله دارد که توسط هیئت‌های مذهبی در مسجد ملااسماعیل برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: بر اساس سنتی قدیمی، این مراسم هر سال در روز ۱۳ محرم برگزار و روحانیون به عنوان صاحب مجلس، پذیرایی از عزاداران را بر عهده دارند و در این مراسم سخنرانان به تبیین واقعه کربلا و درس‌های عاشورا پرداخته و مداحان اهل بیت (ع) نیز به سوگواری و عزاداری شهدای کربلا می‌پردازند.

کد خبر 6163337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha