۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۱

نماینده ولی فقیه در استان همدان:

مخاطبان ما در هیئت‌ها عدالت محور و مطالبه‌گر عدالت باشند

مخاطبان ما در هیئت‌ها عدالت محور و مطالبه‌گر عدالت باشند

همدان-نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: نیاز داریم تا مخاطبان ما در هیئت‌ها عدالت محور و مطالبه‌گر عدالت باشند.‌

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر چهارشنبه در همایش مسئولین هیئت‌های حسینی و فرماندهان انتظامی استان بیان کرد: در جامعه اسلامی مؤمنان نسبت به هم مسئولیت و ولایت دارند.

وی ادامه داد: همان طور که پدر برای رشد فرزندش تلاش می‌کند در جامعه اسلامی نیز مردم نسبت به یکدیگر باید اینگونه باشند.

شعبانی با اشاره به اینکه در توصیف جامعه ایمانی در کلام امام حسین (ع)، اولین موضوع امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: اگر این فریضه الهی در جامعه اجرا شود، تمام فرایض نیز زنده خواهند شد.

وی با بیان اینکه عزادار امام حسین (ع) باید نسبت به موضوعات مختلف در جامعه احساس مسئولیت داشته باشد، اظهار کرد: اگر ظلمی وجود دارد باید در مقابل آن ایستاد، تفاوتی ندارد ظلم در غزه باشد یا در خانواده.

امام جمعه همدان با اشاره به اینکه نیاز داریم تا مخاطبان ما در هیئت‌ها عدالت محور و مطالبه‌گر عدالت باشند، افزود: امروز جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان با سکوت خود در برابر جنایات رژیم صهیونیسیتی به تماشاگر تبدیل شده‌اند.

شعبانی ادامه داد: تنها جمهوری اسلامی ایران، یمن، حزب الله لبنان و چند کشور اسلامی در برابر ظلم و جنایات رژیم صهیونیستی سکوت نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بزرگترین مشکل در جامعه اسلامی وجود اختلافات است، بیان کرد: امروز باید حرف‌های امام حسین (ع) را بشنویم و به آن عمل کنیم.

شعبانی با بیان اینکه گریه بر امام حسین (ع)، حضور در این دستگاه و پوشیدن پیراهن عزای اباعبدالله (ع) افتخار است، تصریح کرد: در مراسم‌ها از ظرفیت سخنرانان در راستای تبیین معارف سیدالشهدا (ع) استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری مراسم‌های عزاداری در فضایی امن، مرهون تلاش‌های شبانه روزی نیروهای انتظامی و امنیتی است.

کد خبر 6163419

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha