۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۴

در اوج گرمای تابستان درخواست شد؛

صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق برای کمک به پایداری شبکه

صرفه‌جویی ۱۰ درصدی برق برای کمک به پایداری شبکه

اردبیل- مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل گفت: برای پایداری شبکه برق به صورت ملی ضرورت دارد کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق در بین خانوارها مورد توجه قرار گیرد.

حسین قدیمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۲۰ تیرماه امسال میزان مصرف برق در پیک بار به ۵۶ مگاوات افزایش یافت و ما یک شرایط ناپایداری را در شبکه سراسری در تأمین برق مشترکان شاهد هستیم.

وی علت این ناپایداری را گرمای بیش از حد و مصرف دستگاه‌ها و تجهیزات سرمایشی به ویژه در مناطق گرمسیری اعلام کرد و گفت: امیدواریم هموطنان مراقبت بیشتری را انجام داده و به کاهش مصرف برق کمک کنند.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل تصریح کرد: در کشور مصرف برق از ۷۶ هزار مگاوات بالاتر رفته و در برخی از استان‌ها شاهد تعطیلی و یا کاهش ساعات اداری هستیم و در کنار آن محدودیت مصرف برق نیز در بین خانوارها در نظر گرفته شده است.

قدیمی پیک مصرف برق تابستان را در ساعات ۱۳ تا ۱۸ و ۲۰ تا ۲۳ یادآور شد و افزود: در این ساعات امیدواریم هموطنان از مصرف برق خودداری کرده و در حد وسع و توان سعی کنند از نور آفتاب و روشنایی طبیعی استفاده کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: بیشترین مصرف در این ایام مربوط به بارهای سرمایشی است که عمدتاً در مناطق گرمسیری به دلیل شدت گرما اتفاق می‌افتد که انتظار می‌رود استفاده‌کنندگان از کولر آبی آن را در دور کند تنظیم کرده و در کولرهای گازی نیز دمای کولر را روی دمای آسایش تنظیم کنند.

قدیمی اضافه کرد: صرفه‌جویی ۱۰ درصدی در مصرف برق زمینه عبور از بحران پیک مصرف را در تابستان فراهم می‌آورد که امیدواریم هموطنان ساکن در استان اردبیل با کاهش مصرف برق به پایداری شبکه سراسری کمک کنند.

وی بیان کرد: هر چند در استان اردبیل مشکل و دغدغه چندانی نداریم اما افزایش مصرف برق در شبکه سراسری به ناپایداری‌ها منجر شده و امکان اعمال خاموشی را بیش از هر زمان دیگر فراهم کرده است.

مدیرعامل توزیع برق استان اردبیل یادآور شد: برای گذر از این شرایط بحرانی ضرورت دارد در کنار کاهش مصرف ادارات، واحدهای صنعتی و تولیدی و مشترکان تجاری، مشترکان خانگی نیز در مصرف برق الگوهای درست و بهینه را مد نظر قرار دهند.

کد خبر 6163441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha