۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۸:۴۳

مدیرکل صدا و سیمای اردبیل خبر داد؛

شبکه سبلان به وسعت یک حسینیه

شبکه سبلان به وسعت یک حسینیه

اردبیل- مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: صدا و سیمای مرکز اردبیل و شبکه سبلان در ماه محرم امسال به وسعت یک حسینیه تدارک ویژه‌ای را برای عزاداری سیدالشهدا (ع) در نظر گرفته است.

سید محسن لطیفی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: به وسعت شبکه استانی صدا و سیما برنامه‌های متنوعی با محوریت انعکاس عزاداری مردم حسینی استان اردبیل تولید و پخش می‌کنیم تا ساکنان این استان بتوانند از این برنامه‌ها بهره ببرند.

وی تصریح کرد: ۱۷ هزار ساعت برنامه در معاونت سیمای مرکز استان اردبیل در نظر گرفته شده که پنج هزار دقیقه از این برنامه‌ها تولید جدید است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل گفت: در بخش رادیویی نیز ۱۹ هزار ساعت برنامه در ماه محرم و صفر پخش خواهد شد که چهار هزار ساعت آن برنامه‌های تولیدی جدید است.

لطیفی افزود: معاونت اخبار و اطلاعات نیز یک‌هزار و ۳۵۰ دقیقه گزارش خبری تولید و پخش می‌کند و عمدتاً پوشش عزاداری‌ها در شهرستان‌ها و مناطق مختلف استان جز رویکردها و برنامه‌های اصلی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: هر شب برنامه‌های عزاداری حسینیه ثارالله با حضور دستجات عزاداری محلات مختلف و سخنرانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در مسجد قدس از طریق صدا و سیما پخش شده و مخاطبان از این برنامه بهره می‌برند.

لطیفی به برنامه شاخص پخش شده در ماه محرم با عنوان «بیر ایچیم عشق» اشاره کرد و ادامه داد: در قالب این برنامه تلاش می‌کنیم تا در حسینیه مجتهد اردبیلی و بخش‌های مختلف این مجموعه در خدمت مخاطبان باشیم تا با محوریت مرثیه و عزاداری و غنای محتوایی عزاداری‌ها از نظرات کارشناسان و متخصصان امر استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: در رادیو برنامه‌های متنوعی نظیر مداحی، روضه‌خوانی، گفت‌وگو و برنامه‌های ترکیبی متنوع در نظر گرفته شده که در قالب عناوینی همچون عاشقان حسینی، نغمه عاشورایی و عشق حسینیه سی به مخاطبان تقدیم می‌شود.

لطیفی بیان کرد: با توجه به اصالت و تاریخ کهن اردبیل در عزاداری‌ها ما سعی کردیم به وسعت یک حسینیه ویژه برنامه‌هایی را در این ماه تدارک ببینیم تا هموطنان بتوانند از این برنامه‌ها بهره بگیرند.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز اردبیل یادآور شد: برای مخاطبان برون مرزی نیز از طریق رادیو آران برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده تا امکان بهره‌برداری مخاطبان کشورهای همسایه به ویژه جمهوری آذربایجان از طریق این برنامه‌ها فراهم آید.

کد خبر 6163456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha