۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۸:۴۱

استاندار هرمزگان:

برنامه جامع ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان هرمزگان تدوین شود

برنامه جامع ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان هرمزگان تدوین شود

بندرعباس- استاندار هرمزگان با اشاره به پایین بودن نمرات دانش آموزان استان هرمزگان گفت: برنامه جامع ارتقای میانگین نمرات دانش آموزان هرمزگان تدوین شود.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی دوستی عصر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش هرمزگان با اشاره به در پیش بودن کنکور اظهار کرد: کمبودهای حوزه‌های برگزاری کنکور باید سریعاً رفع شود و همچنین گروه‌هایی برای واکنش سریع به مشکلات احتمالی در حوزه‌ها مستقر شوند چرا که کنکور می‌تواند سرنوشت افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهد.

وی در خصوص غربالگری‌های پیش از ورود دانش آموزان به مدارس نیز گفت: این غربالگری‌ها باید با دقت تمام انجام شود و از ظرفیت دانشگاه علوم پزشکی نیز استفاده شود تا اگر دانش آموزی مشکل خاصی دارد زودتر تشخیص داده شود و روند درمان آغاز شود.

دوستی عنوان کرد: توزیع مکمل‌ها و قرص‌های آهن را با اولویت دختران جدی بگیرید و برنامه‌ریزی کنید که این مهم از ابتدای سال تحصیلی به صورت منظم انجام شود.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: در شورای آموزش و پرورش باید بر روی نقاط ضعفمان تمرکز کنیم و یکی از بزرگترین ضعف‌های هرمزگان میانگین پایین نمرات دانش آموزان استان است که ضرورت دارد برنامه جامعی برای رفع این ضعف به تفکیک رشته تدوین شود.

وی با تاکید بر لزوم کیفی سازی آموزش در هنرستان‌های تخصصی گفت: لازم است مصوبه لحاظ کردن بخشی از واحدهای درسی هنرستان‌ها در دوره کارشناسی دانشگاه نیز به صورت ویژه دنبال شود.

دوستی با بیان اینکه کماکان سرانه فضای آموزشی در شهرک پیامبر اعظم پایین است، ادامه داد: بزرگترین پروژه‌های آموزشی استان در این منطقه در دست احداث است و لازم است برای مسائل ترافیکی این پروژه‌ها نیز تمهیداتی اندیشیده شود.

استاندار هرمزگان با اشاره به اقدامات دولت سیزدهم در بشاگرد گفت: مهم‌ترین پروژه‌ای که در بشاگرد داریم جذب ۲۵۰ معلم خاص این شهرستان است که در بلند مدت منجر به شکوفایی و رشد بشاگرد خواهد شد بنابراین باید تمهید ویژه‌ای دیده شود تا معلمان به عنوان سر منشأ تحول بتوانند نقش خود را در آینده شهرستان بشاگرد به نمایش بگذارند.

کد خبر 6163487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha