۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۱۴

مدیرکل محیط زیست اردبیل:

پسماندهای عفونی بی‌خطرسازی می‌شود

پسماندهای عفونی بی‌خطرسازی می‌شود

اردبیل- مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: تمامی پسماندهای بیمارستانی و عفونی در استان اردبیل با دستگاه‌های پیشرفته بی‌خطرساز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قاسم‌پور عصر چهارشنبه در نشست مشترک با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی با محوریت مدیریت پسماند پزشکی در استان اردبیل، اظهار کرد: این استان پیشگام و موفق در مدیریت پسماندهای پزشکی و بیمارستانی بوده و گام‌های جدی را در بی خطرسازی این حوزه برداشته است.

وی تصریح کرد: از سال ۹۵ و با ورود یک شرکت خصوصی بعد از صدور مجوز زیست محیطی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی مراکز درمانی خصوصی به غیر از بیمارستان‌ها آغاز شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در سال ۱۴۰۱ نیز دومین شرکت خصوصی در این زمینه فعالیت کرده و جمع‌آوری و بی خطرسازی پسماندهای عفونی و بیمارستانی را آغاز کرده است.

قاسم‌پور افزود: تاکید ما بر مجهز شدن بیمارستان‌های دولتی و خصوصی در استان به دستگاه‌های بی خطرسازی پسماندهای عفونی به ویژه اتوکلاو و هیدروکلاو بوده که در مجموعه‌های بیمارستانی این تجهیزات به‌کارگیری شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در موارد ضروری از جمله خرابی دستگاه‌ها و یا شرایط خاص این شرکت‌ها نسبت به پوشش و بی خطرسازی پسماندهای عمومی مراکز بیمارستانی اقدام می‌کنند.

قاسم‌پور اضافه کرد: نقل و انتقال و حمل پسماندهای عفونی بی خطرسازی شده شرکت‌های طرف قرارداد از طریق عقد قرارداد با شهرداری و به همت خودروهای حمل زباله شهرداری انجام و به محل دفن زباله شهری منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: این پسماندها در سلول‌های جداگانه و با نظر گرفتن تمهیدات بهداشتی دفن می‌شوند.

قاسم‌پور در ادامه سخنان خود یادآور شد: پسماندهای شیمیایی و دارویی مراکز درمانی دولتی و خصوصی نیز به همت یکی از شرکت‌های فعال در این زمینه جمع‌آوری شده و پس از اخذ مجوز نقل و انتقال پسماند، در سامانه جامع محیط زیست انتقال پسماندهای شیمیایی و دارویی به مراکز مجاز دفن این پسماندها را در سایر استان‌ها را شاهد هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل تصریح کرد: در استان اردبیل مشکل خاصی را در این زمینه نداریم و تلاش بر این بوده تا فرآیند بی خطرسازی در دفع پسماندهای بیمارستانی و عفونی با دقت و مراقبت لازم انجام شود.

کد خبر 6163501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha