۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۶

معاون وزیر خارجه روسیه:

انتظار داریم در آینده نزدیک معاهده مشارکت با ایران را امضا کنیم

انتظار داریم در آینده نزدیک معاهده مشارکت با ایران را امضا کنیم

معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز در سخنانی تصریح کرد: انتظار داریم در آینده نزدیک، معاهده مشارکت راهبردی با ایران را امضا کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، «آندری رودنکو» معاون وزیر امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در سخنانی اعلام کرد که مسکو امیدوار است به زودی پیمان شراکت با ایران امضا شود.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در نشست باشگاه گفتگوی «والدای» در این خصوص گفت: روسیه انتظار دارد در آینده نزدیک معاهده مشارکت راهبردی جامع با ایران را امضا کند.

«آندری رودنکو» در این خصوص افزود: در حال حاضر فعالانه در حال کار روی امضای یک قرارداد مهم جدید با ایران هستیم که همه زمینه‌های همکاری فیمابین را دربر می گیرد.

رودنکو افزود: امیدواریم به زودی بتوانیم این سند مهم بین دولتی را نهایی کنیم.

به گفته معاون وزیر خارجه روسیه، نشست‌های زیادی در چند سال گذشته (میان دو کشور) برگزار شده؛ در نتیجه، «ایران به یکی از مهمترین شرکا و دوستان» روسیه تبدیل شده است.

این مقام روسیه افزود که مسکو آماده است تا در صورت تمایل ایران، تهران را به عنوان میانجی برای حل و فصل اوضاع اوکراین در نظر بگیرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: اگر ایران علاقه‌ای برای پیوستن به تلاش های میانجی‌گرانه در خصوص موضوع اوکراین داشته باشد، آماده ایم تا آن را بررسی کنیم.

کد خبر 6163607

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha