۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۹:۲۰

رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

بخش جدید دیالیز و اورژانس در بیمارستان آستارا راه اندازی می‌شود

بخش جدید دیالیز و اورژانس در بیمارستان آستارا راه اندازی می‌شود

آستارا- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه اندازی بخش جدید دیالیز و اورژانس در بیمارستان آستارا خبر داد.

محمد تقی آشوبی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس برنامه‌هایی که در دانشگاه علوم پزشکی گیلان در طول سال طراحی شده بازدیدهایی به صورت مرتب از مراکز جامع سلامت، خانه‌های بهداشت، داروخانه‌ها و بیمارستان‌های شهرستان‌های استان انجام می‌شود.

وی هدف از این بازدیدها را ارائه خدمات بهتر به مردم استان عنوان کردو افزود: در راستای این بازدیدها بازدیدی نیز از مراکز بهداشت و سلامت شهرستان آستارا انجام و در جریان کم و کیف خدمات سلامت‌محور این شهرستان قرار گرفتیم.

ضرورت بهسازی محیط برای مقابله با پشه آئدس در آستارا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه کانون‌های زیادی از پشه آئدس در شهرستان آستارا مشاهده شده است، گفت: جای نگرانی برای مردم وجود ندارد و خوشبختانه تا کنون بیماری از این مورد را در شهرستان نداشتیم، تنها فرد مبتلا در استان نیز ساکن یکی از کشورهای همسایه بوده و به گیلان آمده بود که مراقبت‌های لازم از این فرد انجام شد.

آشوبی با اشاره به بازدید از داروخانه‌های آستارا و کمبود برخی داروها در داروخانه‌ها گفت: کمبودهایی در خصوص شیر خشک و داروی انسولین در داروخانه‌ها وجود داشت که قرار شد هرچه سریع‌تر موارد فوق تهیه و در اختیار داروخانه‌ها قرار داده شود.

وی همچنین به بازدید از بیمارستان شهید بهشتی آستارا اشاره کرد و گفت: بیمارستان آستارا کم و کاستی‌های داشت از جمله خراب بودن دستگاه سی تی اسکن و چند مورد دیگر که مصوب شد هرچه سریع‌تر تهیه و در اختیار بیمارستان قرار داده شود.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش دیالیز خارج از بیمارستان و در محل بیمارستان قدیم قرار گرفته است مکانی در بیمارستان تعیین شد تا نقشه‌های آن تهیه و بازسازی انجام شود و بخش دیالیز به این مکان انتقال یابد.

راه اندازی بخش اورژانس جدید در بیمارستان آستارا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نیاز بیمارستان آستارا به یک بخش اورژانس مناسب گفت: علی رغم اینکه بیمارستان آستارا جدید است اما بخش اورژانس وضعیت مناسبی ندارد و نیاز به تغییرات دارد که مصوب شد نقشه آن نیز تهیه و بازسازی انجام شود تا اورژانس جایگاه مناسبی پیدا کند.

وی به کمبود برخی تخصص‌های پزشکی در شهرستان اشاره کرد و گفت: نیاز به پزشک متخصص در برخی از تخصص‌ها در شهرستان وجود دارد که اقدامات لازم برای استقرار پزشک متخصص از جمله متخصص مغز و اعصاب و اورولوژی انجام خواهد شد تا این خدمات در شهرستان به مردم عزیز ارائه شود.

اختصاص پایگاه اورژانس جدید در آستارا

آشوبی با اشاره به کافی نبودن دو پایگاه اورژانس موجود در شهرستان آستارا از اختصاص پایگاه سوم اورژانس در این شهرستان خبر داد و گفت: اقدامات لازم در این خصوص به زودی صورت می‌گیرد تا پایگاه سوم در شهرک عباس آباد راه اندازی شود و ارائه خدمات راحت تر صورت پذیرد.

وی ادامه داد: در بازدید از مرکز جامع خدمات سلامت شهری و روستایی لوندویل، زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی آن مورد ارزیابی قرار گرفت و با توجه به شمار بالای جمعیت بخش لوندویل، تجهیز و حضور پزشکان متخصص در این مرکز به جهت ارائه خدمات سلامت‌محور ویژه به مردم ضرورت دارد.

کد خبر 6163725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha