۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۷

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران:

یک واحد نانوایی به ازای هر ۷۰۰ نفر در مازندران فعال است

یک واحد نانوایی به ازای هر ۷۰۰ نفر در مازندران فعال است

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران گفت: شمار نانوایی های استان دو برابر متوسط کشوری است و به ازای هر ۷۰۰ نفر یک نانوایی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد صبح پنجشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: میزان تولید گندم در سال قبل به ۱۱۸ هزار تن رسید و پیش بینی می‌شود امسال رکورد سال قبل را بشکنیم.

وی تأمین نیاز بذر را یک دغدغه اساسی کشاورزان در سال قبل بیان کرد و افزود: مسئله سبب شد تا جهاد کشاورزی از سایر استان‌ها برای تأمین بذر اقدام کند و امسال رکورد بی‌سابقه‌ای را در مزارعی که از بذر داخلی استفاده شده است را داشته‌ایم.

مدیر کل قله و خدمات بازرگانی مازندران یادآور شد: میزان عملکرد برخی رقم‌های تولیدی تا ۷ تن در هکتار بود که یک رکورد بی‌سابقه در استان بوده است.

وی میزان مصرف گندم را ۴۶۰ تا ۴۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: سالانه میزان مصرف ۱۰ تا ۱۵ هزار تن به دلیل نوع آردهای تحویلی تغییر می‌کند.

وفایی نژاد میزان مصرف ماهانه آرد استان ۳۱ تا ۳۲ هزار تا ذکر کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۴۳ هزار تومان گندم در آستان ذخیره شده است.

وی با اشاره به توزیع ۱۷۶ هزار کیسه آرد فوق العاده در استان یادآور شد: در دو سال گذشته ماهانه حدود ۵۰ هزار کیسه آرد فوق العاده برای تأمین نیازها در استان توزیع شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی با بیان این که مازندران دو برابر متوسط کشور دارای واحدهای صنفی نانوایی است، ادامه داد: به ازای هر ۱۵۰۰ نفر یک واحد نانوایی باید وجود داشته باشد ولی این میزان در مازندران کمتر از ۷۰۰ نفر است.

وفایی نژاد ادامه داد: تراکم بیش از حد نانوایی سبب شد تا سرانه آرد کاهش یابد و در حال حاضر متوسط مصرف نانوایی‌ها در استان ۵ تا ۶ کیسه در روز است و این مساله پخت نانوایی‌ها را کاهش داده است.

کد خبر 6163783

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha