۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۴

در سوگواره احلی من‌العسل؛

حضرت قاسم بن الحسن الگوی ۳۴هزار دانش‌آموز شهید ایران اسلامی بود

حضرت قاسم بن الحسن الگوی ۳۴هزار دانش‌آموز شهید ایران اسلامی بود

بجنورد_ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: ۳۴ هزار شهید دانش آموز کشور الگویشان قاسم بن الحسن(ع) و عبدا...بن الحسن(ع) و نوجوانان دیگر کربلا بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام رضا نوری پیش از ظهر پنج‌شنبه در سوگواره احلی من العسل که در هیأت حسین جان بجنورد برگزار شد، اظهار کرد :۳۴ هزار شهید دانش‌آموز کشور الگویشان قاسم بن الحسن (ع) و عبدا…بن الحسن (ع) و نوجوانان دیگر کربلا بود.

امام جمعه بجنورد به فلسفه عزاداری برای شهادت اباعبدالله الحسین (ع) پرداخت و گفت: در عزاداری‌ها باید بگوییم مخالف ظلم و جهالت و زورگویی ستمگران هستیم ما برای حسینی بر سینه می زنیم که آمد تبعیض‌ها را از جامعه ببرد و امثال عبیدالله بن زیاد و شمرها را حذف کند و حکومت عادل ایجاد کند.

وی ادامه داد: عزاداری یعنی هر زمانی یزیدی آمد با آن مخالفت کنیم نوجوانان ما باید مثل قاسم بن الحسن ها در مقابل یزید کنونی آمریکا و اسرائیل که ۲۴ هزار کودک بی گناه غزه را قتل عام کردند و کشورهای حامی این جریان، بایستند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی بیان اینکه حضرت رسول اکرم (ص) زمانی که به بعثت رسید خط بطلانی بر عقاید و رفتارهای جاهلیت کشید، اضافه کرد: پیامبر (ص) به تحکیم بنیان خانواده و توجه و محبت به فرزند و گسترش دانش تاکید کردند.

حجت الاسلام نوری گفت: زمانی که بنی‌امیه روی کار آمد دوباره مردم را به رفتارهای سابق و جاهلیت کشاند و به دنبال ظلم و جنایت بود و هر کس که مخالفت می‌کرد مانند حجربن عدی را بی گناه می‌کشتند و قیام امام حسین (ع) برای نجات مردم از این رفتارها بود.

کد خبر 6163875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha