۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۳۸

فرماندار سنندج:

تأمین زیرساخت‌های روستایی باید در اولویت ویژه قرار گیرد

تأمین زیرساخت‌های روستایی باید در اولویت ویژه قرار گیرد

سنندج_فرماندار سنندج گفت: تأمین زیرساخت‌های روستایی با هدف توسعه پایدار و جلوگیری از مهاجرت به شهر باید در اولویت ویژه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن عسکری ظهر پنج شنبه در جلسه کمینه برنامه‌ ریزی شهرستان سنندج که در سالن جلسات بهزیستی این شهر برپا شد، بر فراهم کردن زیرساخت‌های لازم در روستاها و مناطق محروم شهرستان سنندج تاکید کرد و خواستار بازنگری تخصیص اعتبارات به مناطق محروم و قرار دادن مناطق حاشیه شهر سنندج مانند ننله، آساوله، دوشان در فهرست مناطق محروم و تخصیص اعتبارات ویژه به این بخش‌ها شد.

وی قرار دادن مناطق حاشیه شهر و کم برخوردار را در لیست مناطق شهری جفا در حق مردم این مناطق دانست و از نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی خواستار بازنگری و تخصیص اعتبارات ملی به این مناطق شد.

فرماندار سنندج شاخص برخورداری روستاهای سنندج با میانگین کشوری را بسیار بالا دانست و افزود: در این راستا توسعه روستاهای سنندج نیازمند توجه ویژه است‌.

عسکری با بیان اینکه ۸۵ درصد اعتبارات متمرکز و ۱۵ درصد اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی به شهرستان سنندج تخصیص می‌یابد یادآور شد: منابع و اعتبارات شهرستانی بسیار اندک و محدود است در حالیکه این شهرستان با نیازها و مشکلات متعددی مواجه است.

وی توسعه زیرساخت‌های بخش‌های مختلف شهرستان در حوزه آب، راه، مسکن و بهداشت را نیازمند اعتبارات جهشی دانست.

فرماندار سنندج بر تخصیص ارزش افزوده شهرداری‌ها به حوزه کارهای عمرانی شهرستان سنندج تاکید کرد و گفت: ارزش افزوده‌ای که از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی به شهرداری‌ها داده می‌شود تنها باید در حوزه عمرانی هزینه شود.

کد خبر 6163945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha