۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۱۶

فرمانده انتظامی لرستان:

پایان کار کلاهبردار ۴۵۰ میلیاردی در لرستان

پایان کار کلاهبردار ۴۵۰ میلیاردی در لرستان

خرم‌آباد - فرمانده انتظامی لرستان از دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۴۵۰ میلیارد ریال کلاهبرداری و ۲۳ شاکی در شهرستان خرم‌آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار یحیی الهی ظهر امروز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها، اظهار داشت: در پی مراجعه و شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه شخصی به هویت معلوم با ترفند واردات خودروهای خارجی و نماینده شرکت‌های خودروساز اقدام به دریافت پول به‌منظور ثبت سفارش از آنها کرده است موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله پرونده به کارآگاهان اداره جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی استان به‌منظور شناسایی و دستگیری متهم ارجاع که پس از اقدامات پلیسی و اشراف اطلاعاتی محل اختفا متهم در یکی از روستاهای شهرستان خرم‌آباد شناسایی می‌شود.

فرمانده انتظامی لرستان، ادامه داد: مأموران با هماهنگی قضائی به مخفیگاه وی ورود که به‌محض مشاهده مأموران با خودرو اقدام به فرار که در نهایت طی یک عملیات خودرو متوقف و متهم دستگیر شد.

سردار الهی با بیان اینکه این متهم ۲۳ شاکی دارد و مبلغ ۴۵۰ میلیارد ریال از آنها کلاهبرداری کرده است از شهروندان خواست به‌منظور پیشگیری از سو استفاده افراد فرصت‌طلب همه معاملات از طریق مراجع معتبر و رسمی صورت گیرد.

کشف ۱۰۰ درصدی جرایم سایبری در لرستان

وی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: کارشناسان پلیس فتا در سه‌ماهه اول سال جاری با تلاش مستمر و اشراف اطلاعاتی بر فضای مجازی و با انجام اقدامات تخصصی و پلیسی موفق به متلاشی کردن سه باند رسید ساز جعلی و شناسایی و کشف ۴۳۸ پرونده که عمدتاً در حوزه مالی پرونده‌های «فیشینگ» فعالیت داشتند، شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد از جرایم سایبری به وقوع پیوسته در سه‌ماهه اول سال ۱۴۰۳ کشف شده است، افزود: در حوزه کشف پرونده سال ۱۴۰۳ نسبت به ۱۴۰۲ افزایش شش‌درصدی داشته‌ایم.

سردار الهی در خصوص جرایم فیشینگ، گفت: کلاهبرداران در فضای مجازی با سو استفاده از اطمینان کاربران و با آگاهی از موضوعات مطرح در جامعه، با استفاده از ترفندها و شگردهای مختلف از جمله ارسال لینک‌های آلوده از طریق پیامک به کاربران و با عناوین مختلفی از جمله سبد کالای معیشتی، سهام عدالت، ابلاغیه قضائی، برنده‌شدن در قرعه‌کشی و امثال آن، اقدام به فریب مردم و کلاهبرداری از آنها می‌کنند.

وی به شهروندان توصیه کرد که در صورت مواجه‌شدن با لینک‌های ارسالی از شماره‌های شخصی به‌هیچ‌وجه بر روی آنها کلیک نکنید و در صورت مواجه‌شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی www.fata.gov.ir گزارش کنند.

کد خبر 6163974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • Elsa ۱۸:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      دمش گرم😂
    • ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 0
      باقاطعیت تمام با این کلا بردار شرور برخورد شود