۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۰۶

رییس فدراسیون فوتبال:

سقف بودجه قانون است و همه باید رعایت کنند

سقف بودجه قانون است و همه باید رعایت کنند

اصفهان - رییس فدراسیون فوتبال گفت: سقف بودجه قانون است و همه باید رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال ظهر پنجشنبه در حاشیه مجمع سالیانه هیأت فوتبال استان اصفهان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز پیرامون صورت‌های مالی صحبت شد که وضعیت صورت‌های مالی مطلوب بود.

وی پیرامون وضعیت هیأت فوتبال اصفهان ادامه داد: ما در استان اصفهان در حوزه فوتبال و فوتسال شاخص‌های قوی داریم. نقش اصفهان در کشور گسترده است. تیم‌های سپاهان و گیتی پسند در سطح رشته‌های خود افتخارآفرینی کردند و هر دو تیم نماینده ما در آسیا هستند. ما باید این دو تیم را مورد حمایت جدی قرار دهیم که این موضوع در مجمع نیز تاکید شد.

وی گفت: ارزیابی من در مجموع از عملکرد هیأت فوتبال اصفهان مثبت است.

رئیس فدراسیون فوتبال تصریح کرد: حضور اصفهان در فوتبال ساحلی و فوتبال بانوان هم جدی است و هر دو در سطح لیگ‌های ما نماینده دارند.

تاج تصریح کرد: ذوب آهن نیز به عنوان دیگر نماینده فوتبال اصفهان در این فصل از لیگ برتر عملکرد خوبی داشته است.

اصفهان باید در فوتبال بانوان نقش جدی داشته باشد

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: در حوزه فوتبال بانوان نگرانی‌های جدی در مجمع مطرح شد که انتظار می‌رود استان اصفهان و باشگاه‌های فوتبال یک کمک جدی به این حوزه انجام دهند؛ اصفهان باید در فوتبال بانوان نقش جدی داشته باشد.

وی گفت: ما در فوتسال بانوان هشتم جهان هستیم؛ در سایر رشته‌ها نیز وضعیت ما مشخص است که باید با توجه به این جایگاه ظرفیت‌های استان شناسایی شود و ظرفیت اصفهان در این حوزه فعال‌تر شود. اینکه فوتبال بانوان در اصفهان تعطیل شود خوب نیست و باید این ظرفیت مهم گسترش پیدا کند.

تاج بیان کرد: در حوزه فوتبال ساحلی نیز نیاز به تلاش جدی تر و توجه داریم؛ در حال حاضر اصفهان یک نماینده در فوتبال ساحلی دارد اما باید له این ظرفیت توجه بیشتری شود.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت برای اصفهان یک تیم کافی نیست؛ بسیاری از بازیکنان تیم ملی ما اهل اصفهان هستند. سرمربی حال حاضر ما و کاپتان سابق تیم ما اصفهانی هستند از همین رو ما می‌خواهیم این ظرفیت مهم در اصفهان جدی تر گرفته شود و به آن توجه ویژه ای شود.

لیگ امسال با VAR برگزار می‌شود

مهدی تاج در پاسخ به سوال خبرنگاری پیرامون شرایط تجهیز ورزشگاه‌ها به VAR پیش از آغاز لیگ امسال بیان کرد: ابتدا باید تاکید کرد که وظیفه فدراسیون فوتبال تهیه VAR نیست و باشگاه‌ها طبق قوانین باید خودشان ورزشگاه‌ها را به VAR مجهز کنند اما به خاطر مشکلات تحریمی، فدراسیون فوتبال دارد این کار را به نیابت از آنها با هزینه خود فدراسیون و برخی حمایت‌های وزارت ورزش انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: لیگ امسال با VAR برگزار می‌شود؛ شرایط ورزشگاه‌ها در امسال دغدغه‌های مختلفی از جمله VAR دارد؛ دغدغه ما فقط VAR نیست، همه ورزشگاه‌ها باید نور استاندارد (نور ۱۶۰۰ لوکس) داشته باشند؛ همچنین vip و Vvip، چمن مطلوب برگزاری بازی و ورودی بانوان و آقایون داشته باشند تا بتوانند بازی‌ها را برگزار کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال عنوان کرد: ما در اصفهان نمی‌توانیم بانوان را به ورزشگاه بیاوریم؛ اصفهان از جمله شهرهای معدودی است که این مشکل را دارد؛ مشکلاتی در ساختار ورزشگاه نقش جهان وجود دارد که باید برطرف شود؛ به غیر از اصفهان یک شهر دیگر هم این مشکل را دارد اما در سایر شهرها این شرایط باید فراهم شود تا بانوان بتوانند به ورزشگاه بیایند.

وی گفت: ضرورت مهم دیگری که در لیگ امسال باید مورد توجه قرار گیرد بلیط الکترونیک است که هر شخص با کد ملی خود روی صندلی مشخص می‌نشیند. اگر همه این مؤلفه‌ها انجام شود لیگ در همان ورزشگاه تیم‌ها برگزار می‌شود اما اگر تیمی این شرایط را نداشت بازی در ورزشگاهی انجام می‌شود که این شرایط را دارد.

سقف بودجه موجب شد ۷ باشگاه ما مجوز حرفه‌ای بگیرند

مهدی تاج پیرامون موضوع سقف بودجه خاطرنشان کرد: ما با سپاهان مشکل شخصی نداریم؛ شخص من در شکل گیری این تیم فعالیت‌هایی انجام دادم اما در مورد سقف بودجه هواداران این تیم گله‌هایی دارند که من به آن‌ها حق می‌دهم چون به آنها توضیح کامل ارائه نشده است.

وی گفت: فرپلی مالی در برنامه هفتم امسال ابلاغ شده که پارسال هم بوده و از همین رو باید انجام شود؛ باشگاه‌ها اگر بیش از درآمدشان هزینه کنند نمی‌توانند مجوز حرفه‌ای کسب کنند اگر آن سخت گیری انجام شد که مطلوب یک سری از باشگاه‌ها نبود موجب شد ۷ باشگاه ما بتوانند مجوز حرفه‌ای از AFC دریافت کنند؛ این در حالی است که ۵ باشگاه ژاپنی و ۶ کره‌ای فقط توانستند این مجوز را دریافت کنند و ایران و عربستان سقف این موضوع را دریافت کردند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: همین باشگاه سپاهان به کمک این قوانین توانست تمام مجوزهای حرفه‌ای را دریافت کند که خود این موضوع برای کشور یک افتخار به حساب می‌آید. روز گذشته با همه مدیران عامل باشگاه‌ها جلسه‌ای برگزار شد نظرات و دغدغه‌های آنها پیرامون این موضوع شنیده شد که در حال اصلاح این مشکلات هستیم؛ اگر در آینده هم ضعفی شناسایی شود ما می‌توانیم این دغدغه‌ها را رفع کنیم.

سقف بودجه قانون است و ما باید همه رعایت کنند

وی ادامه داد: مسئله مهم این است که ما نباید اجازه دهیم باشگاه‌های ما در آسیا حذف شوند؛ ما از شرایط تعلیقی گذشته به وضعیت تشویقی فعلی رسیده ایم؛ این قانون است و همه باید رعایت کنند به طبع اگر مشکلاتی هم باشد آن را رفع می‌کنیم.

کد خبر 6163983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha