۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۱

همزمان با سراسر کشور برگزار شد؛

سوگواره‌ای به یاد قاسم‌بن الحسن

سوگواره‌ای به یاد قاسم‌بن الحسن

اردبیل- دوازدهمین سوگواره «احلی من‌العسل» با حضور نوجوانان عاشورایی اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ظهر پنجشنبه در این سوگواره که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل برگزار شد، دانش‌آموزان نوجوان گرد هم آمدند تا با جامه سیاه و ذکر یا حسین در لب یاد و خاطره شهید نوجوان دشت نینوا حضرت قاسم‌بن حسن (ع) را گرامی داشته و بر ادامه طریق این شهید والامقام تاکید کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: جبهه فرهنگی و تربیتی غرب الگوهایی مغایر با منش و ارزشمندی نسل انقلابی معرفی می‌کند که هدف ایجاد شک و تردید در مسیر تربیتی اسلام و مبنای ارزشی است.

کلام‌الله صفری تصریح کرد: باید مراقبت خانواده‌ها، مدارس و جامعه در این شرایط حساس بیشتر از وضعیت موجود باشد تا ما بستر تربیتی سالمی را برای نسل آینده مهیا کنیم تا خطرات و آسیب‌ها در این حوزه به حداقل برسد.

وی جولان و میدان‌داری فضای مجازی را در ارائه الگوهای نابهنجار برای نسل نوجوان و جوان یادآور شد و گفت: حضرت قاسم شهید نوجوان دشت نینوا بهترین الگو و اسوه تربیتی است که باید ابعاد شخصیتی او بیشتر تبیین و تشریح شود و برنامه‌ریزی‌ها را نباید محدود به همین سوگواری چند ساعته کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: نوجوانان و علاقه‌مندان به مکتب اهل بیت و سیدالشهدا در قالب هیأت‌های دانش‌آموزی در این سوگواره حاضر شدند تا با سر دادن شعار احلی من‌العسل ثابت کنند که اصلی‌ترین اصول معرفتی و تربیتی شناخت از امام و رهبری صالح جامعه است که می‌تواند نجات‌بخش باشد.

صفری در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما باید الگوی تربیتی خود را بزرگان دین و کشورمان قرار دهند و در کنار آن سعی داشته باشند تا معلمان و اولیای شایسته خود را ملاک و معیار اصول و قواعد تربیتی کرده تا در این مسیر اهداف شایسته عینیت پیدا کند.

وی اضافه کرد: آموزش و پرورش در سند بنیادین خود بر این سیره و سلوک ارزشی تاکید داشته و سعی می‌کند تا بر یک سیاق و روش نسل آینده را شایسته و بر محوریت مبانی تربیتی اهل بیت در مسیر درست و عقلانی هدایت کند.

به گزارش خبرنگار مهر، در این مراسم دانش‌آموزان نوجوان شرکت‌کننده به یاد حضرت قاسم (ع) سوگواری کرده و مداحی، شعرخوانی و سایر برنامه‌های آموزشی و تربیتی نیز اجرا شد و نظیر این مراسم در شهرستان‌های مختلف استان اردبیل در پنجمین روز از ماه محرم، ماه عزای حسینی به یاد حضرت قاسم (ع) برگزار و شرکت‌کنندگان در رسا و مرثیه نوجوان دشت نینوا اشک ماتم ریختند.

کد خبر 6164043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha