۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۳۴

«سید کوچک هاشمی‌زاده» در خانه ابدی آرام گرفت

«سید کوچک هاشمی‌زاده» در خانه ابدی آرام گرفت

بوشهر - مراسم بدرقه باشکوه سید کوچک هاشمی زاده پژوهشگر و احیاگر گویش‌های اصیل بوشهری به سوی خانه ابدی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم باشکوه و پرشور خاکسپاری استاد سید کوچک هاشمی زاده در گلزار شهدای خورموج که با حضور جمع کثیری از علاقمندان، همکاران و خانواده استاد برگزار شد، به یک گردهمایی بزرگ از دوستداران علم و فرهنگ تبدیل شد.

سید کوچک هاشمی زاده، که از چهره‌های برجسته علمی و فرهنگی کشور به شمار می‌رفت، با تلاش‌های بی‌وقفه خود در زمینه‌های مختلف علمی، نقش بسزایی در ارتقای سطح دانش و فرهنگ جامعه ایفا کرد. او که عمر خود را وقف تحقیق و پژوهش کرده بود، با تألیف و نشر مقالات و کتاب‌های متعدد، تأثیر عمیقی بر جامعه علمی کشور داشت.

حاضرین در مراسم بدرقه استاد هاشمی زاده به نقش بی‌بدیل استاد در توسعه علم و دانش، اخلاق نیکو و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر او در جهت تربیت نسل جوان اشاره کردند.

«سید کوچک هاشمی‌زاده» در خانه ابدی آرام گرفت

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: استاد هاشمی‌زاده یک پژوهشگر و نویسنده متعهد خلاق و برجسته بود که این ضایعه را به جامعه فرهنگی و ادبی و خانواده زنده یاد و شاگردانش تسلیت عرض می‌کنیم.

عبدالرحیم افروغ بابیان اینکه باید راه این استاد و پژوهشگر ادامه یابد خاطرنشان کرد: رد پای استاد سید کوچک هاشمی زاده در آئین‌ها، شعائر و فرهنگ غنی اسلامی نمایان است.

یکی از همکاران نزدیک استاد گفت: استاد هاشمی زاده نه تنها یک پژوهشگر برجسته بود، بلکه انسانی وارسته و اخلاق‌مدار بود که همواره به دیگران کمک می‌کرد و دانش خود را با سخاوتمندی در اختیار دیگران قرار می‌داد.

در ادامه مراسم، پیام‌های تسلیت و ابراز همدردی از سوی شخصیت‌های علمی و فرهنگی قرائت شد. همگان با ذکر خاطراتی از استاد، از وی به عنوان یک انسان بزرگ و فرهیخته یاد کردند که همواره برای رشد و تعالی جامعه تلاش می‌کرد.

«سید کوچک هاشمی‌زاده» در خانه ابدی آرام گرفت

در پایان، پیکر زنده یاد استاد حاج سید کوچک هاشمی زاده در میان اندوه و اشک‌های حاضران به خاک سپرده شد. حاضران با نثار گل و خواندن فاتحه، با این اندیشمند فرزانه و پژوهشگر ارجمند وداع کردند.

خاطره و یاد استاد هاشمی زاده برای همیشه در دل‌ها و اذهان دوستداران علم و فرهنگ باقی خواهد ماند و آثار و نوشته‌های او همچنان منبعی ارزشمند برای پژوهشگران و علاقه‌مندان به دانش خواهد بود.

کد خبر 6164107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha