۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۴

وزیر کشور خبر داد؛

پیش بینی تدابیر لازم در مرز مهران برای جلوگیری از گرمازدگی زوار

پیش بینی تدابیر لازم در مرز مهران برای جلوگیری از گرمازدگی زوار

ایلام-وزیر کشور از پیش بینی تدابیر لازم در پایانه مهران برای جلوگیری از گرمازدگی زوار اربعین امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی وزیر کشور ظهر روز پنجشنبه ۲۱ تیرماه در نشست مشترک با وزیر کشور عراق اظهار داشت: تفاهم‌نامه‌ای با ۴۰ بند از جمله تفاهم در خصوص حمل و نقل و تردد زوار از مرز، حضور نیروهای هلال‌احمر در آن‌سوی مرز در کشور عراق، مبارزه با مواد مخدر، حمل و نقل مواکب بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و عراق منعقد شده است.

وی افزود: بحث و موضوع اصلی ما در اربعین امسال گرما زیاد و مشکلات این گرما برای تردد زوار عتبات عالیات است که در این راستا سایبان‌های زیادی در پایانه مرزی شهید سلیمانی مهران نصب شده است تا زوار بتوانند در مقطعی کوتاه استراحت کنند.

وزیر کشور ادامه داد: هم‌چنین برای رفاه حال زوار دستگاه‌های مه‌پاش‌های جدیدی نصب شده است و روند آماده‌سازی پایانه برای تردد و خدمت‌رسانی به زوار استمرار خواهد داشت.

وحیدی یادآورشد: باید تدابیری اتخاذ شود که از طرف عراق، زوار ایرانی کم‌ترین مدت زمان معطلی را داشته باشند و در این راستا جمهوری اسلامی ایران در حد توان برای این مهم در راستای رفاه زوار تلاش خواهد کرد.

وی عنوان کرد: تسهیل در تردد از مرزها و خدمات‌رسانی به آن‌ها مهم‌ترین موضوع برای اربعین سال ۱۴۰۳ است.

وزیر کشور با اشاره به حوادث جاده‌ای، از نصب دوربین‌های کنترل سرعت برای کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای در کشور عراق برای اربعین سال ۱۴۰۳، قدردانی کرد و گفت: کشور عراق می‌تواند از تجربیات پلیس راهور جمهوری اسلامی ایران نیز بهره گیرد.

وحیدی اضافه کرد: برای راهنمایی زوار ایرانی در ایام اربعین، در پایانه‌های کشور عراق افرادی مستقر و زوار را راهنمایی خواهند کرد.

وی یادآورشد: با توجه به این‌که مردم ایران بسیار علاقمند به زیارت عتبات عالیات هستند چنان‌چه بعضاً برخی زوار ایرانی به‌صورت غیرقانونی از جمله نداشتن کارت پایان خدمت وارد کشور عراق شوند از دولت عراق می‌خواهیم که این افراد را به مرزبانی و پلیس ایران تحویل دهند.

وزیر کشور بیان کرد: در صورت وقوع تصادف خودروهای حامل زوار ایرانی، خواستاریم دولت عراق مجوزات لازم را برای ورود آمبولانس‌های زمینی و هوایی اورژانس و هلال احمر برای تسریع در امدادرسانی به حادثه‌دیدگان صادر کند.

کد خبر 6164123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha