۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

تک‌نرخی شدن ارز ظرفیت صادراتی استان قزوین را افزایش می‌دهد

تک‌نرخی شدن ارز ظرفیت صادراتی استان قزوین را افزایش می‌دهد

قزوین- فعال اقتصادی استان قزوین گفت: یکی از رسالت‌های اقتصادی دولت چهاردهم باید تک‌نرخی شدن ارز باشد که در این صورت میزان صادرات استان قزوین به ۲ میلیارد دلار نیز خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عبدیان ظهر پنجشنبه در جمع اصحاب رسانه استان قزوین گفت: تحقق صادرات ۲ میلیارد دلاری برای استان غیرممکن نیست.

وی افزود: بدون شک با تک‌نرخی شدن ارز شاهد افزایش ظرفیت صادراتی کشور و استان قزوین خواهیم بود و بدون شک یکی از اولویت‌های دولت چهاردهم باید تحقق این مهم باشد.

این فعال اقتصادی با بیان اینکه تک‌نرخی شدن ارز زمینه بروز فساد را از بین می‌برد، اضافه کرد: قیمت پایین ارز نسبت به بازار جذابیت‌های صادراتی را برای تولیدکننده از بین خواهد برد.

وی تأکید کرد: در سال ۹۶ و با دلار سه هزارتومانی تقاضای ارز ۵۰ میلیارد دلار بوده اما امروز و با دلار ۶۰ هزارتومانی و در حالی ۳۲۰۰ کالا تحریم است ۶۵ میلیارد دلار تخصیص ارز صادرشده که جای سوال دارد.

عبدیان راه‌اندازی متروی هشتگرد به قزوین را دارای صرفه اقتصادی ندانست و تصریح کرد: با هزینه‌ای که صرف مترو می‌شود می‌توان کشاورزی و تولید استان را به شکوفایی رساند.

وی با اشاره به اولویت‌های تولیدی استان قزوین در مسیر پیش رو عنوان کرد: به‌شدت مخالف ورود صنایع آب بر و با میزان استفاده انرژی‌های بالا هستیم.

این فعال اقنصادی در پایان با بیان اینکه دولت چهاردهم نسبت به تأمین برق واحدهای تولیدی توجه بیشتری باید داشته باشد، اضافه کرد: واحدهای تولیدی باید بتوانند زمینه تأمین برق خود را فراهم کنند تا در آینده و در مسیر تولید با مشکل روبرو نشوند.

کد خبر 6164134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha