۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۹

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی:

اشتغال روستاهای استان کرمان در صورت تامین زمین حل می شود

اشتغال روستاهای استان کرمان در صورت تامین زمین حل می شود

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما آمادگی داریم در صورت تامین زمین، مسئله اشتغال روستاهای استان کرمان را حل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، شهباز حسن پور در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان، با موضوع بررسی موانع و راهکارهای توسعه روستاهای کانونی، اظهار کرد: ۳۵ درصد جمعیت استان مربوط به شهرستان کرمان است.

وی افزود: سهم شهرستان کرمان از بودجه استان تنها ۱۰ درصد است و تقاضا داریم به این شهرستان توجه ویژه ای بشود.

حسن پور سپس بیان کرد: محدودیتی برای پرداخت وام به دهیاران وجود ندارد و موارد مربوط به روستاها همواره دارای بیشترین رأی در مجلس است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: ما آمادگی داریم تا در صورت تأمین زمین، مسئله اشتغال روستاها را حل کنیم.

وی با اشاره به اینکه اقدامات مثبتی در زمینه اشتغال روستاها در استان کرمان آغاز شده است، تاکید کرد: امیدواریم این فعالیت‌ها گسترش یابد.

حسن پور در ادامه خاطرنشان کرد: در استان کرمان ۳۰۰۰ تن تولید آبزیان است در حالی که به ۱۰ هزار تن نیاز داریم.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: با کمترین هزینه می‌توان موضوع تولید آبزیان را در روستاها دنبال کرد.

وی با تاکید بر لزوم پیگیری ترک فعل‌ها در حوزه روستا، گفت: در حوزه صنایع دستی روستاها به ویژه در صنایع مس حمایت ویژه خواهد شد.

همچنین در این نشست سیدمهدی طبیب زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان بر لزوم توجه به روستاها تاکید کرد.

وی اظهار کرد: بایستی مدل‌هایی برای توسعه روستاها طراحی شود تا بهره‌وری افزایش یافته و به اقتصاد پایدار این مناطق دست یابیم.

طبیب زاده تصریح کرد: در دهه‌های اخیر جمعیت روستاها ثابت مانده که نشان‌دهنده مهاجرت آنها است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: بیش از ۷۵ درصد ساکنان روستاها در ایران میانگین ۵۵ سال سن دارند.

وی در ادامه تاکید کرد: بخش مهمی از اقتصاد کشور و منابع عظیم آب، خاک و سلامت مردم در دست جمعیتی قرار گرفته که با تکنولوژی روز آشنا نیست و بهره‌وری رعایت نمی‌شود.

طبیب زاده به آغاز دوره‌های آموزشی روستاییان در استان کرمان اشاره و خاطرنشان کرد: امیدواریم مدل قابل قبولی در روستاهای استان اجرایی شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان در پایان گفت: با آموزش روستاییان بخش مهمی از اقتصاد استان کرمان فعال خواهد شد.

کد خبر 6164209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۱۰:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      زمین با کدام اب مشکل روستاها راحل میکنه ؟
    • محمد تیکدری ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      بخدا قدر چنین مدیران دلسوز را باید بدانیم حالا میفهمم چرا سیرجان آباد شد چون مدیری مثل جناب حسن‌پور داشت خدایا تشکر از لطفت