۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۱

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور اعلام کرد؛

افتتاح اولین پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی در شیراز

افتتاح اولین پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی در شیراز

شیراز - دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور گفت: امروز اولین پژوهشکده علوم شناختی کشور در حوزه آموزش و پرورش در استان فارس راه اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمحمد مهدوی در آئین افتتاح اولین پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی کشور در محل پژوهشکده معلم فارس در شیراز بیان کرد: امروز اولین پژوهشکده آموزش و پرورش پژوهشگاه علوم شناختی کشور با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و اداره کل آموزش و پرورش فارس امروز در شیراز راه‌اندازی شد.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور گفت: حاکمیت تلاش دارد ساز و کارهایی را برای ارتقای سلامت سرمایه‌های شناختی در اختیار نهادهای بهره‌بردار قرار دهد.

مهدوی، حفظ و ارتقای سرمایه‌های شناختی را از اهداف ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور برشمرد و افزود: تأسیس و تجهیز هدفمند آزمایشگاه‌ها و تربیت نیروی متخصص از جمله سازوکارهای ارائه شده است.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی کشور گفت: در راستای پایش، حفظ و ارتقای سرمایه‌های شناختی دانش آموزان، اولین پژوهشگاه علوم شناختی در حوزه آموزش و پرورش به کمک استانداری فارس و اداره کل آموزش و پرورش استان احداث شد.

مهدوی با تشریح فعالیت‌های انجام شده در حوزه شناختی، گفت: با تلاش ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی در سطح کشور بیش از ۱۵۰۰ پژوهشگر در حوزه شناختی تربیت شده است و حدود ۱۲۰۰ پایان نامه نیز در این حوزه مکتوب شده است.

وی ادامه داد: حفظ و ارتقای جایگاه پژوهشگر بسیار مهم است و باید در سطح کودکان و نوجوانان به آن پرداخته شود.

در این مراسم ابراهیم عزیزی و جعفر قادری نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی و محمد فرخ زاده معاون استاندار فارس و جمعی از فرهنگیان نواحی شهر شیراز نیز حضور داشتند و تفاهم نامه همکاری و پشتیبانی پژوهشگاه علوم شناختی کشور با استانداری و آموزش و پرورش فارس منعقد شد.

کد خبر 6164253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha