۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۱

رییس اداره پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

رسیدن سرعت توفان در زابل به ۹۴کیلومتر در ساعت

رسیدن سرعت توفان در زابل به ۹۴کیلومتر در ساعت

زاهدان_رییس اداره پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای هواشناسی سیستان و بلوچستان از رسیدن سرعت توفان در زابل به ۹۴کیلومتر در ساعت خبر داد.

علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: وزش باد شدید تا بیشینه ۹۴ کیلومتر در ساعت بامداد امروز پنج شنبه ۲۱ تیرماه، زابل را درنوردید و گردوغبار حاصل از آن، شعاع دید افقی را به چهار هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

وی ادامه داد: طی امروز، در شهرستان زهک بیشینه سرعت باد به ۷۹ کیلومتر در ساعت رسید و دید افقی را در ایستگاه هواشناسی تا سه هزار و ۵۰۰ متر کاهش داد.

این مسؤول اظهار کرد: غبار حاصل از توفان منطقه سیستان، دید افقی را در ایستگاه فرودگاهی زاهدان به چهار هزار متر کاهش داد.

ملاشاهی بیان کرد: براساس نتایج نقشه‌های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، تا اواسط هفته آینده، وزش باد شدید و برخی نقاط توفان گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: طی این مدت در نواحی مرکزی، نوار غربی و مرز شرقی استان وزش باد با شدت کمتر نسبت به نواحی شمالی و افزایش غبار پیش بینی می‌شود.

ملاشاهی توصیه کرد: ساکنان مناطق تحت تأثیر، از تردد غیر ضروری بیماران تنفسی، افراد سالخورده و کودکان، در زمان غبار آلود شدن هوا خودداری کرده و احتیاط در ترددهای جاده‌ای و محافظت از گلخانه‌ها و محصولات را در اولویت قرار داده و از کار در ارتفاعات جدا پرهیز کنند.

کد خبر 6164279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha