۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۱:۴۴

سخنگوی ستاد اربعین گیلان خبر داد؛

ثبت ‌نام ۱۹۴۷ گیلانی در سامانه سماح اربعین

ثبت ‌نام ۱۹۴۷ گیلانی در سامانه سماح اربعین

رشت- جانشین دبیر و سخنگوی ستاد اربعین گیلان از ثبت‌نام ۱۹۴۷ نفر در سامانه سماح تا ظهر امروز برای شرکت در پیاده‌روی اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد احمدی ادیب عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هرگونه خدمات‌دهی به زائران اربعین اعم از دریافت ارز، خدمات بیمه‌ای و تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس و سایر خدمات، منوط به ثبت نام در سامانه سماح است.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با اشاره به ثبت‌نام پرشور گیلانیان در سامانه سماح تا ظهر امروز بیان کرد: از روز آغاز ثبت‌نام سفر به اربعین، یک هزار و ۹۴۷ نفر در در سامانه سماح ثبت‌نام کردند.

وی افزود: از این تعداد یک هزار و ۳۸۱ نفر در سامانه سماح به صورت گروهی ثبت‌نام کردند.

احمدی ادیب تصریح کرد: ثبت نام گروهی در اطلاع رسانی هم گروهی‌ها، امور گمشدگان و … بسیار مؤثر خواهد بود.

سخنگوی ستاد اربعین گیلان با بیان اینکه خروج از مرز به قصد زیارت اربعین مشروط به داشتن گذرنامه معتبر است، افزود: عزیزانی که از سال گذشته گذرنامه زیارتی (آبی رنگ) دارند کماکان تا ۵ سال اعتبار داشته و بدون نیاز به هیچ اقدام خاصی می‌توانند برای سفر اربعین از آن استفاده کنند.

وی تصریح کرد: هموطنان برای اخذ گذرنامه زیارتی باید به اپلیکیشن کاربردی پلیس من مراجعه و با مبلغ ۶۵ هزار تومان در کمترین زمان ممکن گذرنامه خود را دریافت کنند.

جانشین دبیر ستاد اربعین گیلان خاطرنشان کرد: زائران گرامی قبل از شروع ثبت‌نام تاریخ رفت و برگشت، نوع وسیله نقلیه جهت عزیمت تا مرز و نیز مرز خروجی و ورودی خود را تعیین و در ثبت اطلاعات دقت کنند.

کد خبر 6164282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha