۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۰:۴۲

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

شور و شعور حسینی باید به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد

شور و شعور حسینی باید به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد

بندرعباس-نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: شور و شعور حسینی باید به صورت متوازن مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری‌مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده پنجشنبه شب در جمع عزاداران روستای دم‌شهر شهرستان میناب، با اشاره به برکات فراوان مجالس امام حسین (ع)، اظهار کرد: با توجه به برکات مراسم‌های امام حسین (ع) در بعد خودسازی و جامعه‌سازی، باید تلاش شود که این مراسم‌های عزاداری با شکوهی بیش از گذشته و با تاکید بر تقویت شور و شعور حسینی برگزار شود.

وی با بیان این نکته که مجالس عزاداری امام حسین (ع) یک رزق است، عنوان کرد: ما با توجه به ظرف و ظرفیت خودمان از برکات بی‌کران امام حسین (ع) بهره‌مند خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان تصریح کرد: بنیان‌های انقلاب اسلامی در مجالس حسینی شکل گرفت و تداوم آن حرکت مقدس نیز به برکت این مجالس حسینی و عاشورایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، یکی دیگر از برکات مجالس عزاداری امام حسین (ع) را ظهور امام زمان دانست و خاطرنشان کرد: جامعه بشری باید امام حسین (ع) را بشناسد که ورود جوانان به تبیین موضوعات مختلف عاشورایی در عرصه‌های اجتماعی و رسانه‌ای نظیر فضای مجازی می‌تواند بسیار مؤثر باشد.

وی تشریح کرد: اربعین که یک اجتماع چند ده میلیونی در جهان شناخته می‌شود، یک رسانه و ظرفیت بسیار قوی برای شناساندن ابعاد شخصیتی امام حسین (ع) برای تمام جهانیان است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: برگزاری مردمی مراسم اربعین از دیگر ویژگی‌های منحصر به فرد این مراسم با شکوه است و هیچ دولتی متولی ویژه برگزاری این امر نیست؛ چراکه بار اصلی کار روی دوش مردم است به همین جهت است که دارای اثرگذاری بسیار زیادی در سطح جهان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده عنوان کرد: مراسم‌های عزاداری امام حسین (ع) دارای برکاتی است که هیچ جای دیگر حاصل نخواهد شد و نباید به راحتی از کنار آن‌ها گذشت. گاهی اوقات یک تلنگر کوچک نیز می‌تواند باعث تغییر و تحولی درونی یک انسان به سمت کمال و تکامل الهی شود.

کد خبر 6164330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha