۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۵۷

امروز؛

نبرد بر سر صندلی‌های علوم تجربی/ روز آخر کنکور در سمنان آغاز شد

نبرد بر سر صندلی‌های  علوم تجربی/ روز آخر کنکور در سمنان آغاز شد

سمنان- دومین روز از دومین نوبت کنکور سراسری با آزمون گروه تجربی در چهار حوزه امتحانی استان سمنان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دور دوم کنکور سراسری ۱۴۰۳ دیروز و امروز مانند دیر نقاط کشورمان در استان سمنان در حال برگزاری است. همزمان با صبح آدینه داوطلبان گروه علوم تجربی که امسال بیشترین میزان داوطلب را نیز به خود اختصاص داده، با هم به رقابت می‌پردازند.

نماینده تام الاختیار دانشگاه سمنان در برگزاری آزمون‌های سراسری در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: صبح و بعد از ظهر پنجشنبه یعنی دیروز گروه ریاضی و فنی، انسانی و سپس هنر و زبان خارجی آزمون خود را برگزار کردند.

فرزین یغمایی با بیان اینکه این آزمون‌ها در چهار حوزه امتحانی به خوبی و بدون مشکلی برگزار شد، تاکید کرد: امروز جمعه شاهد رقابت داوطلبان در رشته علوم تجربی هستیم که بیشترین میزان داوطلبان را نیز شامل می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال هشت هزار و ۷۶۶ داوطلب در استان سمنان با هم به رقابت می‌پردازند، افزود: کنکور امسال در مجموع ۹۸۴ هزار و ۲۱۴ داوطلب دارد که حدود یک درصد آنها در استان سمنان امتحان می‌دهند.

گفتنی است این آزمون در چهار حوزه امتحانی شامل سمنان، شاهرود، گرمسار و دامغان در حال برگزاری است. طبق اعلام سازمان سنجش امسال بیش از ۶۰ درصد داوطلبان خانم‌ها هستند و سهم آقایان تنها ۳۴ درصد بوده است.

گرایش بسیار زیاد و عجیب مردم به رشته تجربی دیگر نکته قابل تأمل و توجه کنکور امسال است.

کد خبر 6164447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha