۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۰

استاد حوزه و دانشگاه:

تربیت صحیح فرزندان از اولویت‌های جامعه اسلامی است

تربیت صحیح فرزندان از اولویت‌های جامعه اسلامی است

زنجان-استاد حوزه و دانشگاه گفت: یکی از اولویت‌ها و رویکردهای جامعه اسلامی، تربیت فرزندان صالح توسط مادران است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مهدی دیرباز صبح جمعه در همایش شیرخوارگان حسینی در زنجان، با بیان اینکه تاریخ بیانگر آن است که زنان در عرصه‌های مختلف همواره نقش‌های تاثیرگزاری را ایفا کرده‌اند، افزود: یکی از این نقش‌های تاثیرگزار و بی‌بدیل که تا به امروز نیز تداوم داشته، نقش زنان در واقعه کربلا بوده است.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بانوان در واقعه کربلا هیچ‌گاه فراموش نشده و کمرگ نخواهد شد، اظهار کرد: کربلا میدان بزرگی بود که زنان در این میدان تاثیرگزاری خود را برای همیشه تاریخ به منصه ظهور گذاشتند، ادامه داد: اگر بخواهیم واقع‌بینانه به واقعه کربلا نگاه کنیم، خواهیم دید که زنان در این واقعه نیمی از واقعه کربلا را بر عهده داشتند.

این استاد حوزه و دانشگاه ضمن قدردانی از برگزارکنندگان همایش شیرخوارگان حسینی که اولین جمعه ماه محرم هر سال برگزار می‌شود، یادآور شد: مادران یک سال به انتظار می‌نشینند تا فرزندان خردسال خود را در مدرسه اباعبدالله الحسین (ع) ثبت‌نام کنند و این همان مکتب و تربیتی است که نسل امروز به آن نیاز داشته و این راه باید تداوم یابد.

دیرباز با بیان اینکه امروز باید قدردان کسانی باشیم که زمینه را برای تربیت نسل حاضر در مکتب امام حسین (ع) فراهم می‌کنند، تصریح کرد: ماندگاری مکتب امام حسین (ع) بعد از قرن‌ها صرفاً با خاطر یک واقعه و رویداد تاریخی نیست؛ بلکه به خاطر پیروزی یک تفکر و هدف والا در برابر ظلم و استبداد بود، به همین خاطر پیروزی واقعی انسان به تفکر و اهداف او بستگی دارد.

وی با تاکید بر اینکه حضور در همایش امروز از سوی مادرانی که با فرزند خردسال خود حضور یافته‌اند، فقط نباید محدود به این همایش بوده، بلکه همواره باید بوی علی‌اصغر (ع) در زندگی و تربیت آن‌ها ساری و جاری باشد، خاطرنشان کرد: اگر امروز در تربیت فرزندان خود، همان مکتبی که قرآن و اهل‌بیت (ع) برای‌مان ترسیم کرده را در پیش بگیریم، قطع یقین این تربیت همیشگی و ماندگار بوده و آسیب نخواهد دید.

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه مادران نباید موضوع استقلال مالی و اشتغال را بر جایگاه مادری ارجحیت بدانند، عنوان کرد: مادری از جایگاه بسیار ارزشمند و والایی برخوردار بوده و از همین رو یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری نیز توجه به این امر و موضوع فرزندآوری و از همه مهم‌تر تربیت فرزندان صالح است.

کد خبر 6164583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha