۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۴۵

رییس اداره تبلیغات اسلامی ورامین:

فعالیت ۴۰۰ هیئت در ورامین/۵۰ هیئت شاخص داریم

فعالیت ۴۰۰ هیئت در ورامین/۵۰ هیئت شاخص داریم

ورامین- رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین گفت: در حال حاضر ۴۰۰ هیئت فعال در ورامین داریم، که از این تعداد ۵۰ هیئت شاخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد دین پرور در سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه ورامین به تشریح اهمیت عزاداری برای سیدالشهدا (ع) با اشاره به آیات و روایات پرداخت و گفت: بالاترین هدف ما از عزاداری اهل بیت آماده شدن ما برای ظهور امام زمان (عج) است.

وی گفت: در سطح ورامین بیش از ۴۰۰ هیئت مذهبی فعال است، که اغلب در این ایام مجالس عزا دارند و حدود ۶۰ هیئت برای عزیزان مهاجر و ۳۴۰ هیئت با مدیریت هموطانمان برپا می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی ورامین همچنین گفت: در ورامین نزدیک به ۵۰ هیئت شاخص داریم که در تمام مناسبت‌های سال برنامه دارند و تقریباً هفتگی برنامه دارند.

دین پروز با بیان این که تشکل‌های دینی و هیئات مذهبی یک قسمت اداره تبلیغات اسلامی است، افزود: قریب به ۲۰ کانون فرهنگی تبلیغی، کانون مهدویت، مادحین بزرگوار، مؤسسات و کانون‌های قرآن زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: مجالس عزا یک بال برای پرواز و سلوک است، پیامبر اکرم (ص) در دو ماه عمر با برکتشان چهار مرتبه در خصوص حدیث ثقلین صحبت کردند، یعنی نباید از اهمیت قرآن نیز غافل شد.

این مسئول تبلیغی ورامین گفت: ۹۰ درصد موقوفات ورامین برای روضه سیدالشهدا است، اما دو چیز گرانبها را پیامبر برای ما برجا گذاشت، یکی قرآن و دیگری اهل بیت، اما موقوفه قرآنی در ورامین کم است، متأسفانه بودجه آنچنانی برای کار قرآنی وجود ندارد.

وی گفت: بنده پیشنهاد می‌کنم عزیزان اگر چیزی برای وقف دارند، مساله قرآن را مدنظر قرار دهند، تا مسائل قرآنی شهرستان هم انجام شود.

دین پرور اعزام مبلغ را از دیگر وظایف سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: در دهه کرامت قریب ۳۰ مبلغ از گروه جهادی میثم تمار به ورامین آمدند که حدود یک هزار و ۷۰۰ مجلس برگزار کردند.

کد خبر 6164611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha